Twijfels over kleur en interieur...

Hallo Skodarijders,

Ik ben van plan een nieuwe octavia elegance attractief business te gaan leasen. Ik twijfel echter nog over de kleur en het interieur.

Ik wou in eerste instantie voor de black magic gaan, tot ik bij de skoda dealer een fabia zag staan met storm blue. Smaken zijn verschillend, maar hoor graag jullie mening hierover.

Ook heb ik nog twijfels over het interieur. Mij lijkt de stof Eminent Ivory (beige stof) wel erg gaaf... Maar hoe besmettelijk is het, of hoe makkelijk is het schoon te maken? heeft iemand ervaring hiermee? Mijn vader raad het mij af omdat het gewoon "goor" word.

Alvast bedankt!

higgy

Forumguru
Ik heb 8 weken geleden mijn 1e O2 met Eminent Ivory interieur ingeruild tegen een nieuwe O2, met zwart stoffen interieur (en daar af-dealer leer in laten bouwen, maar dat terzijde)
Ik vond en vind Eminent Ivory erg fraai, maar inderdaad: het is erg besmettelijk.

van inkel

Forumguru
De Octavia II is zeker mooi in Storm Blue, zelf heb ik gekozen voor het donkere interieur,
ik kom nl. veel op bouwplaatsen en heb een dochter van 6.

Okki

Donateur
Graham Achat is ook een mooie kleur voor bekleding. Niet zo (saai?) zwart en niet zo besmettelijk als beige. Deze kleur wordt niet vaak gekozen (past niet bij elke buitenkleur, m.i. wel bij Storm Blue) maar is wel erg mooi. Heb de kleur zelf gezien bij Dolf.

Bij mijn sportstoelen was het helaas niet mogelijk voor deze kleur te kiezen.

mbles

Nieuw lid
sinds een paar dagen heb ik een nieuwe O2: Storm Blue met Eminent Ivory (dus licht) interieur, daarnaast nog extra getinte achterramen.

Ziet er erg mooi uit. Geeft een ruimtelijk en ook een chique gevoel. Collega heeft dezelfde auto maar dan in zwart / donker interieur en dat voelt als een totaal andere auto.

Ervaring met schoonhouden heb ik nog niet. Als je echter kinderen hebt die eten/drinken in de auto of als je zelf op 'smerige' plaatsen komt (bouw of zo) dan is het mi. af te raden.

LenK

Forumguru
Bij Ivory moet je constant op je hoede zijn voor vuil. Maar het is wel mooi/chique.
Het Onyx interieur is erg saai/somber. En de RS is net een darkroom omdat het daar bovenin ook nog zwart is.

Er is al eens eerder over geschreven dat je de stof vuilafstotend kunt laten maken.
Als je het ervoor wilt betalen is Ivory leer natuurlijk de beste oplossing.

sinds een paar dagen heb ik een nieuwe O2: Storm Blue met Eminent Ivory (dus licht) interieur, daarnaast nog extra getinte achterramen.

Ziet er erg mooi uit. Geeft een ruimtelijk en ook een chique gevoel. Collega heeft dezelfde auto maar dan in zwart / donker interieur en dat voelt als een totaal andere auto.

Ervaring met schoonhouden heb ik nog niet. Als je echter kinderen hebt die eten/drinken in de auto of als je zelf op 'smerige' plaatsen komt (bouw of zo) dan is het mi. af te raden.
Beste mbles,

Zou jij een aantal foto's beschikbaar willen stellen van je bolide??

Ik vind het zelf net te donker, maar dat is persoonlijk, daarom heb ik voor satin grey gekozen, vond dat wel een mooie kleur. Zwart zou ik zelf nooit doen, daar zie je volgens mij te veel op.

Maar nogmaals, dat is erg persoonlijk.

Graham Achat is ook een mooie kleur voor bekleding. Niet zo (saai?) zwart en niet zo besmettelijk als beige. Deze kleur wordt niet vaak gekozen (past niet bij elke buitenkleur, m.i. wel bij Storm Blue) maar is wel erg mooi. Heb de kleur zelf gezien bij Dolf.

Bij mijn sportstoelen was het helaas niet mogelijk voor deze kleur te kiezen.

Graham Achat is volgens mij alleen op de Ambiente te bestellen en niet op de Elegance

bat

Lid
Graham Achat is volgens mij alleen op de Ambiente te bestellen en niet op de Elegance
Helemaal juist. Op de Elegance kun je bij de stoffen alleen kiezen uit Eminent Onyx (zwart) en Eminent Ivory (gebroken wit).

Zoals mijn collega al zei: dat Ivory ziet er ontzettend sjiek uit.

Toch moet je er goed over nadenken, want het is ontzettend besmettelijk. Zelfs al heb je geen kinderen of huisdieren en ben je redelijk zuinig op je auto, dan nog ga je vlekken krijgen is mijn ervaring. We hebben thuis nog een Alfa 147 met lichte bekleding erbij, en daar zie je redelijk wat donkere plekken op, vooral op randen waar je je hand/arm neerlegt en dergelijke. Dat nog los van de vlekken als gevolg van dat ene doosje wat je mee wilde nemen en wat blijkbaar toch net niet schoon was aan de onderkant...

Psioneer

Actief lid
Sinds een kleine drie maanden rijd ik met Ivory leder/alcantara. Ik vind de besmettelijkheid goed meevallen. Bovendien is zowel leer als alcantara goed schoon te maken. Lastiger is de kunststof aan de binnenkant onder de dorpel en de opbergvakken in de deuren. Dat is een plaats waar ik regelmatig met mijn schoenen tegenaan stoot. Als ze net gepoetst zijn zitten er al snel zwarte strepen schoensmeer op (licht wellicht aan de manier waarop ik in- en uitstap). Maar onoverkomelijk is het zeker niet als je het gewoon bij houdt.

In elk geval vind ik de chique uitstraling meer dan ruimschoots opwegen tegen het beetje meer aandacht dat ik besteed aan het schoonhouden.

Groeten,

Psioneer

bat

Lid
Zoals je al zegt: leer en alcantera zijn relatief eenvoudig schoon te maken en er blijft niet zo snel iets op zitten. Met stof is dat helaas anders...

S

Sjoerd.

ik denk dat ik voor de storm blue ga met eminent ivory als interieur.
Heb ik ook gedaan, eminent ivory, dan! Maar met Cappucino Beige, helemaal top. Het schoonhouden c.q. schoon lijken van het exterieur vind ik vaak meer storend dan van het interieur. Enne, die auto is er voor mij, niet andersom. Ook ik kom dagelijks op de bouw. De beleving van het interieur is gewoon levendiger!

Bovenaan Onderaan