Twindoor foutje?

rolfkunst

Nieuw lid
Beste mede-Skoda-rijders,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds dinsdag mijn S2 (Sedan), en nu viel me eigenlijk meteen wat op. Bij het laten zien van de achterklep aan familie moest ik wel een keer of vier drukken op de rechter knop om de achterklep als een liftback te openen. Pas toen zag ik het derde remlicht knipperen en hoorde ik de motor die in het systeem zit. Is er een speciale truc voor? Een andere keer doet hij het in een keer. Beetje vreemd.

Ik hoor graag van jullie.

SweetRevenge

Actief lid
Heb ik bij de mijne nog niet gemerkt. Je moet wel blijven drukken op de rechter knop tot het derde remlicht gaat knipperen, niet gewoon even aanraken en weer loslaten.

hemi24

Forumguru
Levert je dealer geen handleiding bij de wagen? Beetje uitleg bij overhandiging van een nieuwe auto is meestal ook standaard, toch?
Allemaal een optie bij Tjeerdsma? Zo ken ik de service in elk geval niet van hen..!

Inderdaad de rechter knop even ingedrukt houden totdat je de ontgrendeling hoort en het derde remlicht knippert.

bobby45

Actief lid
je kunt toch uit leg vragen?
de mijn komt uit veendam ik vind ze prima maar ik ben zeer kundig in auto,s.
geef mijn auto,s zelf onderhoud.
was bij de 30000km beurt dat was geen probleem.
de 60000km heb ik zelf gedaan.
maar als er en echt groot probleem komt wat niet mechanisch is zal ik naar ze terug gaan ze zijn kundig.

rolfkunst

Nieuw lid
Hij is geleverd door de leasemaatschappij. De dealer in Veendam of Stadskanaal had er (helaas) niets mee van doen. Degene die hem afgeleverd heeft, heeft wel kort wat uitgelegd. Maar over de twindoor niets.

Ook bij het inhouden doet hij het niet altijd. Ik merk het meteen, want dan gaat het licht branden en je hoort de motor hem (ont)grendelen

hemi24

Forumguru
Even bellen met de dealer die de auto afgeleverd heeft?!? Misschien is de schakelaar niet helemaal 100%...

Je handtekening mag ook aangepast worden, denk ik zo ;)

skodaboy

Forumguru
Beetje uitleg bij overhandiging van een nieuwe auto is meestal ook standaard, toch?

het hangt er vanaf denk ik,hoeveel kennis de dealer zelf heeft van een wagen,
toen ik destijds m'n nieuwe 02 4x4 ging ophalen bij m'n dealer,zei hij tegen mij..aan jou hoef ik dit niet uit te leggen he,want jij kent er meer van dan ik...:crazy:

wderwedu

Nieuw lid
Net onze Superb terug. De koffer sloot soms niet meer. Als je de koffer groot opendeed en terug sloot moest je eerst auto op slot doen om terug over te schakelen naar klein opendoen.
Meer dan vier uur hebben ze eraan gewerkt om de twindoor te reparen. Blijkbaar waren de kabels gebroken en moesten alle kabels vervangen worden.
Zijn er nog al die problemen gehad hebben met kabelbreuken? Kan je moeilijk normaal noemen na nog geen 4 jaar.

Bovenaan Onderaan