Twinnyload Beugels + Kap en nog een opmerking

Falcon

Donateur
Morgûh!

Iedereen fijn weekend gehad? Ik zit hier met een verbrande kop na een hele dag op het water te hebben gezeten :blush:

Even 2 vraagjes:

1. Ik heb sindskort een Twinnyload beugel + afdekkapje op mijn trekhaak gezet. Probleem is nu dat soms PDC dit wel slikt, maar 80% van de tijd detecteerd hij hem en dat resultaat in een piepende achterkant.

Kan ik zelf zorgen dat PDC snapt dat hij deze niet hoeft te detecteren?

2. Wisten jullie dat als je je richteraanwijzer naar links of naar rechts laat staan als je parkeert dat het parkeerlicht aan die kant blijft branden voor een bepaalde periode? Vast wel :)

Fijne dag nog!

Ad 1. Daar weet ik eerlijk gezegd niet zoveel van. Ik dacht dat als je een trekhaak had, dat dan de middelste sensoren ofwel uitgeschakeld zouden moeten worden ofwel iets meer naar buiten gericht (maar ik vraag me af of dat laatste uberhaupt kan). Wat ik wel weet, is dat als je een aanhanger erachter hangt en je sluit de xx-polige stekker aan, dan worden alle sensoren achter uitgeschakeld. Maar dat wist jij vast ook wel en je hebt vrijwel niets aan mijn opmerking...

Ad 2. Dat wisten we natuurlijk wel ;) , al jarenlang een ideaal en slim handigheidje van VAG auto's. Op mijn Seat Leon uit 2001 zat dat ook al, maar vast ook al voor die tijd. Ik gebruik het parkeerlicht echter maar zeer zelden.

Groeten, L_en_K_fan

Rallye

Forumguru
Morgûh!
2. Wisten jullie dat als je je richteraanwijzer naar links of naar rechts laat staan als je parkeert dat het parkeerlicht aan die kant blijft branden voor een bepaalde periode?

Ja, handig hè? Veel "Duitse" auto's hebben dat, mijn vorige auto's (Peugeots) hadden het niet. Volgens mij blijft het parkeerlicht aan tot je het uitzet, dus niet "voor een bepaalde periode". Ik gebruik het regelmatig (vooral als ik de laatste of de eerste in een rij geparkeerde auto's ben) en heb nog nooit gezien dat het parkeerlicht uitging, terwijl ik het aan gezet had. Wel vind ik het irritant dat de lichtzoemer aangaat als je het parkeerlicht aanhebt en je de deur opent. Wellicht dat veel mensen toch onbewust het parkeerlicht aanhebben.

Bovenaan Onderaan