Fabia
† In Memoriam
Net als concerngenoot Audi timmert Volkswagen de komende jaren flink aan de weg. Tot en met 2010 kunnen we maar liefst twintig nieuwe modellen verwachten.
Dat meldt het Duitse Auto, Motor und Sport. De belangrijkste speerpunten in de periode tot 2010 zijn de kleine Up, de nieuwe Polo in verscheidene gedaanten en de Passat CC. Deze coupéversie van de Passat krijgt in Duitsland een meerprijs van 3.000 euro ten opzichte van de gewone Passat, meldt het Duitse tijdschrift.
De nieuwe Polo komt in 2009 op de markt. Deze krijgt meer carrosserievarianten dan ooit, onder meer een mini-mpv die z’n pijlen richt op de Opel Meriva. Volkswagen brengt de auto, die voorlopig als Polo Plus door het leven gaat, pas in 2010. De Volkswagen-fabriek in Pamplona neemt de productie voor z’n rekening.
Ook verblijdt Volkswagen ons in 2010 met een nieuwe Polo Cross. Deze stoere loot aan de Polo-stam moet jaarlijks 25.000 keer de showroom uit rijden. Om het productieproces van de Polo goedkoper te maken, verdwijnt dit uit België.
Met de ‘New Small Family’ maakt het concern vanaf 2009 serieus werk van de markt voor kleine auto’s. Hiervoor gebruikt Volkswagen het platform van de Up, dat de krachten van de motor achterin op de achterwielen loslaat. Ook Skoda komt met een kleine auto op dit platform.
Bron: Autoweek.
Dat meldt het Duitse Auto, Motor und Sport. De belangrijkste speerpunten in de periode tot 2010 zijn de kleine Up, de nieuwe Polo in verscheidene gedaanten en de Passat CC. Deze coupéversie van de Passat krijgt in Duitsland een meerprijs van 3.000 euro ten opzichte van de gewone Passat, meldt het Duitse tijdschrift.
De nieuwe Polo komt in 2009 op de markt. Deze krijgt meer carrosserievarianten dan ooit, onder meer een mini-mpv die z’n pijlen richt op de Opel Meriva. Volkswagen brengt de auto, die voorlopig als Polo Plus door het leven gaat, pas in 2010. De Volkswagen-fabriek in Pamplona neemt de productie voor z’n rekening.
Ook verblijdt Volkswagen ons in 2010 met een nieuwe Polo Cross. Deze stoere loot aan de Polo-stam moet jaarlijks 25.000 keer de showroom uit rijden. Om het productieproces van de Polo goedkoper te maken, verdwijnt dit uit België.
Met de ‘New Small Family’ maakt het concern vanaf 2009 serieus werk van de markt voor kleine auto’s. Hiervoor gebruikt Volkswagen het platform van de Up, dat de krachten van de motor achterin op de achterwielen loslaat. Ook Skoda komt met een kleine auto op dit platform.
Bron: Autoweek.