Type aanduiding

ron68

Nieuw lid
Ik ben Ron en zit er aan te denken om een fabia combi te kopen
En wil me bij deze hier eens oriënteren wat er zoal over gezegd word
Het eerste waar ik mee zit is dat het voor mij erg onduidelijk is met alle verschillende benamingen
Ik zit te denken aan een auto uit 2012 Nu heb ik via de dealer een brochure besteld er daar praten ze over een go of sprint enz.
Kijk je op internet staat er opeens een fresh of een tour het zal allemaal wel?
Wat me ook op viel is dat je de ene keer een temperatuurmeter en brandstofmeter ziet en de andere keer een digitale brandstofmeter en geen temperatuurmeter
Waar moet ik nu op sorteren als ik deze meters wel wil?

Noord26

Forumguru
Het uitgebreidere display is een Maxi-dot boordcomputer. Zit er standaard op de vanaf middenklasse aangeklede auto's of anders als optie leverbaar geweest op de auto.

ron68

Nieuw lid
skodazonder_zps54ce11f8.jpg

skodamet_zps6353b502.jpg

Dus ik moet sorteren op boordcomputer als ik aan het zoeken ben? En dat heeft niets met de types zoals fresh te maken?

Noord26

Forumguru
Beide zijn boordcomputers. Maar de bovenste is mini-dot en de onderste is maxi-dot. Op de onderste kun je een aantal zaken meer bekijken.

Cordoba

Forumguru
@Ron: sommige uitvoeringen hebben volgens mij standaard maxidot, bij andere uitvoeringen is het een optie (moest dus extra voor betaald worden) en mogelijk dat het bij de eenvoudigste uitvoering zelfs niet werd geleverd. Er zijn heel wat variaties op actiemodellen, ik zou zeggen zoek op motorisering en andere zaken die je belangrijk vind, en check vervolgens of je het juiste dashboard te pakken hebt.

Maxidot, heeft over het algemeen wel de mogelijkheid om bepaalde instellingen te wijzigen, zonder dat er een laptop met Vagcom of andere apparatuur bij nodig is.

ron68

Nieuw lid
Oké bedankt voor de reacties
Ik zal me er eens verder in gaan verdiepen
Ik ben wel nieuwsgierig wat de extra opties zijn van een maxidot Weet iemand dat?

dirkie996

Forumguru
Als ik de foto's zo bekijk, dan is de eerste foto van een basismodel( Go of Goplus...) en de tweede foto is van een luxeuitvoering( vanaf Ambition denk ik).Op de eerste foto is inderdaad de koelwatertemperatuur niet te zien.M'n vrouw haar Fabia is ook zo uitgevoerd( Goplus ) en wanneer je start met koude motor licht er een blauw lampje op als teken dat de motor nog koud is. Na luttele tijd dooft dit lampje dan.

Bovenaan Onderaan