Type bougies 2.0TSI

Thokozanoah

Forumguru
Hallo allemaal,
Heeft iemand nog een tip mbt welke bougies er geplaatst moeten worden in mijn RS 2.0tsi bj 2010?
Dit ivm het hevige schokken en stotteren, in koude toestand loopt de motor af en toe op 3 cil en hoe warmer hoe beter de auto gaat lopen (maar dan nog is het niet helemaal weg). Inlaattraject is al gereinigd .....ik wil eens proberen de bougies te vervangen aangezien dit type daar erg gevoelig voor is?
 

Thokozanoah

Forumguru
Wat zegt de dealer over het heftig schokken en op 3 pitten lopen? Uitgelezen op foutmeldingen?
Auto heeft geen foutmelding....dealer zelf heeft nog niet gekeken.
Hans Sloot heeft er even naar gekeken en kon niet direct wat vinden, bij hem het inlaattraject laten reinigen.
Aangezien ik de auto maandag toch bij de dealer heb staan voor het verlagen, heb ik ze gevraagd om even een blik te werpen en dan meteen even de bougies te checken. Als het een zoek verhaal wordt ga ik waarschijnlijk toch naar Hans Sloot gezien zijn ervaring met soortgelijke motoren.....
 

ertromp

Forumguru
Enig idee of dat de dealer deze ook in het programma heeft zitten, of moet ik speciaal aangeven dat deze er in moeten??
NGK levert ook OEM bougies voor VAG. Type nummer van VAG zal wel anders zijn maar op de bougie uit het doosje zal exact hetzelfde nummer staan
 

Thokozanoah

Forumguru
Aan de voorzijde (rechterkant) van het blok zit een zwart plastic pijpje (met gele stip), dit is een loze aansluiting. Hoort daar geen slang op aangesloten worden??
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    886,8 KB · Weergaven: 42
  • image.jpg
    image.jpg
    884,1 KB · Weergaven: 40

CDO

Forumguru
Heb je je bobines ook na gekeken. Heel klein scheurtje in een bobine kan ook cilinderoverlsag opleveren.
Bij mij was het scheurtje bijna niet te zien met het blote oog maar het leverde ook stotteren en inhouden op. Daarnaast staan de kabels van Skoda ook niet bekend om hun lange levensduur maar dat levert uiteindelijk wel wat storingslampjes op.
 

Thokozanoah

Forumguru
Heb je je bobines ook na gekeken. Heel klein scheurtje in een bobine kan ook cilinderoverlsag opleveren.
Bij mij was het scheurtje bijna niet te zien met het blote oog maar het leverde ook stotteren en inhouden op. Daarnaast staan de kabels van Skoda ook niet bekend om hun lange levensduur maar dat levert uiteindelijk wel wat storingslampjes op.
(Pen)bobines zijn nog niet gecheckt, kabels heeft de auto niet....
En hoe hoger het toerental, hoe mooier de auto loopt... Zou het dan een bobine zijn?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Aan de voorzijde (rechterkant) van het blok zit een zwart plastic pijpje (met gele stip), dit is een loze aansluiting. Hoort daar geen slang op aangesloten worden??
Daar hoort zeker een slang op te zitten. Dat is een tule aan je inlaatspruitstuk. Als de motor loopt zuigt die op die tule lucht aan?
 

Thokozanoah

Forumguru
Buisje zuigt geen lucht aan, ik heb even op Google naar diverse afbeeldingen van een 2.0 tsi blok bekeken, nergens zit op dat buisje een slang....zal dus waarschijnlijk toch goed zijn :pieker:
 

ertromp

Forumguru
Zal dan wel een stuk gietsel zijn van je inlaatspruitstuk. De gedachte dat er een slang aan hoort vond ik nog niet zo gek. Maar zeker als je getest heb en er wordt geen lucht aangezogen dan zal het zeker zo horen
 

Thokozanoah

Forumguru
Zal dan wel een stuk gietsel zijn van je inlaatspruitstuk. De gedachte dat er een slang aan hoort vond ik nog niet zo gek. Maar zeker als je getest heb en er wordt geen lucht aangezogen dan zal het zeker zo horen
Was ook mijn gedachte hoor....ik had al hoop dt ik iets had gevonden...
Helaas ff verder zoeken, hopende dat er niet als teveel kosten aan zijn verbonden, anders moet ik nog kijken of ik de oude eigenaar aansprakelijk kan stellen voor de te maken onkosten. Hij had namelijk gezegd dat het alleen maar het reinigen van het inlaattraject zou zijn.:banghead:
 

gbbosma

Forumguru
@Thokozanoah zat even mee te lezen over het horten en stoten van jou Octavia 2.0 RS. @CDO had het over de bobines en toen ging er bij mij een lichtje branden.
Zelf rij ik een Octavia PFL 2,0 FSI van 2006 en ben ong vier weken terug gebeld door de dealer, deze
informeerde mij over de bobine's van mijn auto. Ze waren benaderd door Pon en die had een terugroep actie
betreffende de bobine's van onze auto. Heb een afspraak gemaakt en ze hebben ze toen doorgemeten, en ze bleken idd niet goed te zijn en heb er nieuwe op gekregen, uiteraard heeft dit mij niets gekost. Onze auto had niet de klachten die jij hier verteld maar de dealer heeft mij wel verteld dat dat wel kon gebeuren, zelfs totale uitval van de auto was mogelijk als ik er niet andere op kreeg.
Nu heb ik geen Octavia RS, maar een Octavia Editions 100. Zoals al eerder verteld wel een 2.0. Wellicht zitten er wel de zelfde type bobine's op.
Je zou de dealer er eens op kunnen attenderen of het voor jou ook geldt deze terugroep actie.
 

Schippersss

Forumguru
Aan de voorzijde (rechterkant) van het blok zit een zwart plastic pijpje (met gele stip), dit is een loze aansluiting. Hoort daar geen slang op aangesloten worden??
Daar hoord niks op te zitten, al wekt de intensie van wel.

Heb zelf die bougies van ngk erin zitten en loopt er goed op. Dealer gebruiken vaak Bosch bougies.
 

kansberg

Forumguru
Ik lees zojuist dat de door mij aangegeven prijzen nergens meer over gaan. Dit raakt mij erg. Niet vanwege de prijs van een bougie, maar wel als taaldeskundige.
 
Bovenaan Onderaan