Uitbreiden PDC

BarryXX

Actief lid
Mijn O2 uit 2005 is voorzien van PDC achter, maar omdat er nu toch een nieuwe voorbumper op moet, waarom niet een met ook PDC aan de voorzijde? Wie weet wat er allemaal voor nodig is??

BarryXX

Actief lid
Heeft er iemand de pagina over de PDC uit een werkplaatshandboek waarop staat wat waar allemaal zit?

Michelv.

Forumguru
Pdc module zit in de kofferbak aan de linkerkant achter de bekleding op de wielkast bevestigd, zoemer blijft er eentje volgens mij.

BarryXX

Actief lid
Hij heeft nu een voorbumper incl originele sensoren. Nu dus op zoek naar een aangepaste module en kabelboom?

redyak

Lid
Even contact opnemen met cartonic in Den Haag. Die bouwen originele VAG spullen in en sluiten deze aan op de Columbus zodat alles lijkt alsof het van de fabriek komt.

Monteurtje

Forumguru
Je moet ook een extra zoemer hebben. Die zit ergens schuin onder het instrumentenpaneel. Aan de kant van de radio als ik het goed heb. Dat is de originele plek. Maar die kun je plaatsen waar je maar wil natuurlijk. Er is een losse kabelboom die aan de bumper zit. Voor alle sensoren. En een stekker voor bij het ruitensproeier resservoir. En vandaar gaat de kabelboom door de motorruimte naar binnen. Maar of dat los te leveren is weet ik niet.

BarryXX

Actief lid
Bedankt voor de tips allen. Ik heb een mail gestuurd naar cartronic.

@monteurtje; alles valt toch los te leveren? ;)

BarryXX

Actief lid
@monteurtje; nog iets kunnen vinden?

Ik heb inmiddels een WPHB gevonden. PDC module zit in de kofferbak en er zijn inderdaad 2 zoemertjes (voor voor en achter). Als de kabelboom los te leveren is dan zou ik dus enkel maar een kabelboom van de voorbumper naar de PDC module in de achterbak hoeven te leggen met een aftakking naar het zoemertje voor. Klinkt nog niet als een hele ingewikkelde operatie. :)

BarryXX

Actief lid
Als ik de auto terug heb ga ik naar Cartronics en hij zal de PDC aan de voorzijde aansluiten en de weergave op de Amundsen activeren. :)

Michelv.

Forumguru
Ik ga er vanuit dat je dat een 8-kanaals OPS-module hebt gekocht, alleen bij een OPS-module krijg je de PDC zichtbaar in je Amundsen.

Monteurtje

Forumguru
Sorry, heb wel gekeken. Even snel. Maar er is geen losse kabelboom vanaf RV (stekker bij ruitensproeiervloeistofresservoir) naar regelapperaat LA in kofferbak.

Bovenaan Onderaan