uitklapbare trekhaak en parkeerhulp

wijnands

Nieuw lid
vandaag voor het eerst de af fabriek geleverde trekhaak van de kodiaq gebruik voor een fietsdrager. De auto ging helemaal over de zeik toen ik een stukje achteruit reed. Systeem snapte niet dat ik de trekhaak gebruikte.
Mijn Octavia had daar geen enkele moeite mee. Is hier een truukje voor?
 

Bakkertje

Forumguru
Even een suffe vraag, maar het is wel een fietsendrager met verlichting? En die was ook aangesloten?
Normaal gesproken moeten je parkeersensoren uitgeschakeld worden als er iets aangesloten is.
 

wijnands

Nieuw lid
Even een suffe vraag, maar het is wel een fietsendrager met verlichting? En die was ook aangesloten?
Normaal gesproken moeten je parkeersensoren uitgeschakeld worden als er iets aangesloten is.
Ja en ja. En dat dacht ik dus ook maar dat gebeurde niet
 

hemi24

Forumguru
Mocht dat alles geen oplossing bieden, zou ik toch even bij de dealer langs gaan, want dan is de kans groot dat jouw “af-fabriek” trekhaak stiekem toch naderhand door de dealer is ingebouwd…

…en niet elke dealer beheerst de kunst van correct inleren van een trekhaakmodule!
 

wijnands

Nieuw lid
was ik al bang voor. De lease maatschappij heeft 'm bij a-point in amsterdam besteld.. niet bepaald mijn avoriete dealer.
 

Bakkertje

Forumguru
Dat kun je toch terugvinden in de lijst met optiecodes?
In mijn geval kan ik dat online zien (bij VW).
 
Eergisteren toevallig voor het eerst met fietsenrek gereden.
Bij inschakelen een melding dat de uitparkeerhulp uitgeschakeld was doordat er een aanhanger aangesloten was.

Ik had echter in de handleiding wel ergens gelezen dat aan- en afkoppelen van de aanhangerstekker alleen mocht met de motor uit.
Misschien nog een keer proberen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat is er dan mis? Die melding lijkt me terecht, want de auto kan niet detecteren waar die aangesloten stekker aan vastzit...
 
Bovenaan Onderaan