Uitlaat maakt raar geluid

Ik heb even een nieuwe onderwerp aangemaakt over de blauwe smurf.

Ik vertelde dat ik een vreemd geluid hoorde. Vandaag de auto even opgebokt en gevonden te minste denk ik. De auto is uitgerust met een katalysator. De katalysator heeft 2 flenzen voor en achter. Aan de voorkant gaat hij via een flens dan met een pijp waar de lamda sonde aan vast zit naar de motor. De flens die de kantalysator en de pijp verbind zit los. Als ik de auto start dan hoor ik het geluid en als ik de katalysator er van af duw is het over.
Mijn vraag hoort dit zo ( ik denk van niet omdat de 2 flensen anders geen zin hebben ).
Optie een nieuwe kopen ( ik heb nog niet geinformeert maar de lamdasonde zit daar op dus zal wel duur zijn ) andere optie lassen.
Heeft iemand een tekening daar van ?.

Groetjes Edje

pansaebr

Actief lid
Edje,

Is het de pijp die hier afgebeeld is:

Uitlaatpijp voor uw SKODA FELICIA I (6U1) 1.3 (54Pk)

de pijp is motor code afhankelijk , bij de mijne van 2000 is de verbinding konisch en schroeven met veren om bewegingen van de motor een beetje op te vangen.
Een week nadat ik de uitlaat vanaf de cat. had vervangen brak de pijp uitgaande van de cat net achter de cat en heb ik deze teruggelast houdt ondertussen toch ook al 3 jaar.
Groetjes

Hoi,

heb ikeven niet bij stil gestaan om op een onderdelen site te kijken. Maar het type staat er bij hoewel er geen stukje op zit voor de lamdasonde. Maar de prijs is 65 eurie dat is lasen wel waard.
Ps heb jij de boel los gemaakt, wat makkelijkers is met lassen. Anders los maken wat weer lastig kan zijn met de bouten.

Groetjes edje

Edje,

Is het de pijp die hier afgebeeld is:

Uitlaatpijp voor uw SKODA FELICIA I (6U1) 1.3 (54Pk)

de pijp is motor code afhankelijk , bij de mijne van 2000 is de verbinding konisch en schroeven met veren om bewegingen van de motor een beetje op te vangen.
Een week nadat ik de uitlaat vanaf de cat. had vervangen brak de pijp uitgaande van de cat net achter de cat en heb ik deze teruggelast houdt ondertussen toch ook al 3 jaar.
Groetjes

pansaebr

Actief lid
Edje,

Ik moest enkel de katalysator er tussen uit halen om het stuk buis terug aan de katalysator te lassen. (dus 4 schroeven van de flensen )
Hopelijk zit je breuk dus aan de
katalysator kant , anders nog het nodige sleutelplezier .

Groetjes
Bruno

Zo dat ging snel, binnen 2 uurtjes klaar. toch het eerste stuk vanaf het spruitstuk los gehaald ( ging heel gemakkelijk ) en bij de catalysator ook de boel schoon gemaakt gelast en er weer onder.
Nu dinsdag op naar de keuring.

Edje

Bovenaan Onderaan