Wik
Lid
Hoi.
Als je voor de auto (greenline) staat met de motorkap open,
dan zit er linksachter bijna tegen het schutboard, een soort pot.
Ik denk de uitlaat of roetfilter?
Zit allemaal hittebestendig materiaal omheen ook, dus hij mag heet worden denk ik.
Maar soms als ik thuiskom na een ritje, dan 'ruik' ik de hitte.
Ruikt soms alsof er metaal te heet word, dan krijg je zo een geurtje waarvan je denkt, hmmm das niet goed.
Ik ruik dat niet altijd, maar bijvoorbeeld gisteren was het er weer.
Dan doe ik de kap open en rond die plek is het echt enorm! heet.
Dat het plastic van de motor niet aan het smelten is vind ik een wonder, echt 'heet' dus.
Is dit normaal? herkennen of hebben jullie (greenline) rijders dit verschijnsel ook wel eens meegemaakt?
Ik weet niet of dit nu normaal gedrag is of dat ik alvast een brandblusser mee moet gaan nemen. :-)
Ik weet dat een uitlaat heet word, maar dat het dan zo gaat ruiken alsof het TE heet aan het worden is?
Greenline heeft ondertussen al 21000km er op zitten zonder problemen.
Laatste verbruik ruim 1 op 25, dus ik ben verder super tevreden.
groet
Wik
Als je voor de auto (greenline) staat met de motorkap open,
dan zit er linksachter bijna tegen het schutboard, een soort pot.
Ik denk de uitlaat of roetfilter?
Zit allemaal hittebestendig materiaal omheen ook, dus hij mag heet worden denk ik.
Maar soms als ik thuiskom na een ritje, dan 'ruik' ik de hitte.
Ruikt soms alsof er metaal te heet word, dan krijg je zo een geurtje waarvan je denkt, hmmm das niet goed.
Ik ruik dat niet altijd, maar bijvoorbeeld gisteren was het er weer.
Dan doe ik de kap open en rond die plek is het echt enorm! heet.
Dat het plastic van de motor niet aan het smelten is vind ik een wonder, echt 'heet' dus.
Is dit normaal? herkennen of hebben jullie (greenline) rijders dit verschijnsel ook wel eens meegemaakt?
Ik weet niet of dit nu normaal gedrag is of dat ik alvast een brandblusser mee moet gaan nemen. :-)
Ik weet dat een uitlaat heet word, maar dat het dan zo gaat ruiken alsof het TE heet aan het worden is?
Greenline heeft ondertussen al 21000km er op zitten zonder problemen.
Laatste verbruik ruim 1 op 25, dus ik ben verder super tevreden.
groet
Wik