Uitlaat RS

SmurfForLife

Actief lid
Heden morgen viel mij op dat de "rook" uit mijn RS (benzine) niet gelijkmatig uit de 2 pijpjes kwam.

Even met de hand gevoeld en wat blijkt dat het rechter pijpje geeft 80% van de gassen en het linker pijpje maar 20% door of zo iets....

Is dit normaal of is de uitlaat niet in orde?

Hebben jullie hier ook last van? Evt. ook de niet RS rijders....

Ik zou me daar geen zorgen over maken als je auto genoeg pk's ten toon spreidt, en trouwens, roken doet ie maaar heel kort 's morgens, en trouwens trouwens: als je zelf rijdt dan zie je het niet !
grin.gif

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Heden morgen viel mij op dat de "rook" uit mijn RS (benzine) niet gelijkmatig uit de 2 pijpjes kwam.

Even met de hand gevoeld en wat blijkt dat het rechter pijpje geeft 80% van de gassen en het linker pijpje maar 20% door of zo iets....

Is dit normaal of is de uitlaat niet in orde?

Hebben jullie hier ook last van? Evt. ook de niet RS rijders....

[/ QUOTE ]

flauwe opmerking gewist,...
koffie.gif

Vacaro

Senior Member
Ik heb diesel en die twee pijpjes zien er even zwart uit, wat wil zeggen dat er evenveel uitlaatgas(roet??) doorgaat.

Mss dat het ene buisje niet rechttegenover het inwendige gat staat en daardoor niet evenveel gas door gaat, gas en water zoeken namelijk de makkelijkste weg. Bij meer belasting zal andere ook meer krijgen, maar nooit allebei evenveel. Ik heb hier geen andere verklaring voor.
En als het geluid normaal is en de vermogenafgave ook, zou ik me geen zorgen maken.

ik heb ook een 2.0 geen rs maar van de week reed ik met een collega ieder in een auto, en hij zei dat toen ik gas gaf er een brul uit de uitlaat kwam.
hij zei dat het leek of er eeen klep open ging.
misschien is dat het dat er een klep in de uitlaat zit die bij belasting door de extra druk open gaat?

Racer

Lid
Ik rijd graag zelf, dus nog niet achter de auto gekeken. Een of twee rokende pijpjes boeit me niet zo. Alleen als 'ie koud is rookt 'ie een beetje, verder niet.

De pijpjes worden wel snel vies, heeft iemand daar nog een goede tip voor?

De twee glimmende pijpjes zijn het mooist!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Racer</font><hr />

De pijpjes worden wel snel vies, heeft iemand daar nog een goede tip voor? De twee glimmende pijpjes zijn het mooist!

[/ QUOTE ]

<font color="red"> Tip om uitlaatsierstukken schoon te houden: </font>

Heb tip. Zelf heb ik dubbelde chromen pijp op m'n TDI (met roetfilter) en maak deze als volgt schoon:
Bij Halfords koop ik het HUISMERK VELGENREINIGER en spuit dat op de sierstukjes. Vervolgens gebruik ik een VELGENBORSTEL om rondom de (krappe) ruimte tussen bumper en pijpjes (zelfs inwendig) te poetsen. Tenslotte afspoelen met water. Resultaat is perfect, zie gepoetste pijpjes

Dutch

Actief lid
ot.gif
Gebruiken jullie die velgenborstel ook om de binnenkant van de velgen schoon te maken? Ik maak namelijk alleen de buitenkant schoon, omdat ik het onhandig vind om met een spons tussen de remschijven door te komen. Misschien gaat dat met een borstel wel goed?

Bovenaan Onderaan