uitlaat

Zo aanstaande vrijdag ga ik een andere demper onder me octavia 1.8t gooie alleen.
Nou wil ik niet te veel extra geluid maar wel wat meer wat zwaarder.
iemand suggesties wat de beste optie is en ervaring er mee.
alvast bedankt

darkprojectx

Forumguru
wat voor uitlaat heb je gekocht?
alleen een andere einddemper?
indien hij nog niet zwaar genoeg klinkt na plaatsing van de andere demper even een vervangend inlegfilter voor je luchtfilterbak kopen dan klinkt hij wat zwaarder/voller.

darkprojectx

Forumguru
Bij Jelmer heb ik ook eens geinformeerd maar die vraagt hollywood prijzen en ik heb wat werk van hem gezien waar ik niet echt blij van werd. Er zijn zeker goedkopere adressen!

Chatslet

Forumguru
Een sportuitlaat is hartstikke leuk, toch raad ik het je af. Ik heb het zelf ook gehad op mijn Ford Fiesta. Prachtig mooi diep geluid en was geweldig leuk om mee te rijden... de eerste 2 weken....

Daarna was het vooral bij constante snelheden ronduit irritant. Uiteindelijk werd dat ontdreuningsplaaten en dempingsmatten in de kofferbak en onder de achterbank plaatsen om het maar een beetje rustig te krijgen in de auto. Op het laatst heb ik een DB killer aangeschaft die uiteindelijk een permanente plaats in de uitlaat kreeg.

Waar ik ga is bij atec tuning in ridderkerk kom ik al jaren.
Ik laat alleen een einddemper zetten en tussen demper er tussen uit puur ff testen wat verschil is.
Inleg filter word mij door hoop mensen afgeraden ivm dat die met olie bewerkt worden dit ken er uit lopen en gaat de luchtmassa meter van kapot.
Daar blijf ik vanaf. hele uitlaat doe ik niet meer die tijd heb ik gehad en heb ook kleine achter inzitten.

Atec maakt ook alles op maat en naar wens tijdens monteren ken je er gewoon bij blijven zodat je ziet wat ze dien en werken echt super netjes.

Ging mij er om of hier al mensen alleen einddemper hebben vervangen, enzo ja welke type of soort wel of niet.

Chatslet

Forumguru
Inleg filter word mij door hoop mensen afgeraden ivm dat die met olie bewerkt worden.

Dat is onzin, de olie in dat filter komt daar niet zomaar uit en koekt zeker niet aan op je LMM. Wat wel kan gebeuren is dat door de toegenomen luchtstroom de oliedampen sneller uit het carter worden aangezogen en dat de druppeltjes daar in op de LMM terecht komen. Om dat tegen te gaan kun je een oil catch can tussen je carterontluchting zetten. Vanuit je carter lopen er vaak 2 luchtslangen omhoog. De eerste komt uit in of net na je filterbox net achter het luchtfilter en dus nog voor de LMM. De tweede komt uit bij de inlaatklep. De oil catch can zet je tussen de eerste slang en je filterbox. Het beste neem je dan gewoon een simpele met 2 aansluitingen en vul je hem met pannensponsen die dan als filter werken. Beter kun je er niet een met een breather er op nemen want dan ga je warme lucht uit de motorruimte aanzuigen. Op de 2e slang kun je eventueel ook nog een oil catch can zetten om zo de inlaat klep schoon te houden. Hier mag je er absoluut geen een met een breather gebruiken want dan ga je valse lucht aan zuigen. Ik heb dit zelf op deze manier bij mijn circuit auto gedaan. Na ongeveer 1000 KM zijn de catch can's ongeveer half vol met olie drap. Ze zijn dan te legen met het kogelkraantje aan de onderkant. Wel even een plastic bekertje er onder houden anders maak je er een bende van.

Chatslet

Forumguru
Nee dat is er eentje met een breather (= luchtfiltertje).
Je moet er zo eentje hebben: http://www.pdm-racing.com/products/imag/pdmcan3-large.jpg
Gewoon simpel 2 aansluitingen, eentje voor in, en de ander voor uit. Het doorzichtige buisje is om te zien hoeveel olie er in staat. Op E-bay heb je ze voor een paar tietjes inclusief slang en montage materiaal. Wel even de juiste diameter van de slangetjes bij je auto checken. Inbouw is kinderlijk eenvoudig, slangen heb je zo los. De catch can's kun je met het montagebeugeltje gewoon in het brandschot schoeven, dan hoef je ook niet te boren. Een andere optie is met tywraps (of hoe je dat schrijft) aan de accubak oid. Zolang ze maar rechtop hangen. Beetje dit idee zeg maar: http://www.allfordmustangs.com/foru...oil-catch-can-install-pix-upr-catch-can-1.jpg

Bovenaan Onderaan