WV62
Lid
Goedenavond,
Mijn Kodiaq 1.5 TSI DSG modeljaar 2020.
KM stand 69000.
Kan iemand mij aangeven wat de maximale uitlaatdruk mag zijn VOOR de turbo.
Dus gemeten op de uitlaatdruksensor welke boven op de cilinderkop gemonteerd zit aan de uitlaatzijde.
Waarom; ik krijg regelmatig de melding dat de druk voor de turbo te hoog is bij hogere snelheden 150+ op lange afstanden.
Eveneens verlies te motor vermogen.
Druksensor is inmiddels vervangen geen verbetering.
Uitlaatsysteem is helemaal nagekeken op beschadigingen, deuken, knikken enz. Alles ok.
Langere afstanden gereden met een toerental tussen 4000 en 4500 rpm om het uitlaatsysteem, roetfilter te regenereren. Geen verbetering.
Uitlaat vanaf het midden naar achteren gedemonteerd, geen verbetering behalve een mooie sound.
Pon is inmiddels benaderd kan geen oplossing aandragen.
Tuning bedrijven benaderd weten geen oplossing.
Ik hoop dat forumleden mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor de moeite,
Mijn Kodiaq 1.5 TSI DSG modeljaar 2020.
KM stand 69000.
Kan iemand mij aangeven wat de maximale uitlaatdruk mag zijn VOOR de turbo.
Dus gemeten op de uitlaatdruksensor welke boven op de cilinderkop gemonteerd zit aan de uitlaatzijde.
Waarom; ik krijg regelmatig de melding dat de druk voor de turbo te hoog is bij hogere snelheden 150+ op lange afstanden.
Eveneens verlies te motor vermogen.
Druksensor is inmiddels vervangen geen verbetering.
Uitlaatsysteem is helemaal nagekeken op beschadigingen, deuken, knikken enz. Alles ok.
Langere afstanden gereden met een toerental tussen 4000 en 4500 rpm om het uitlaatsysteem, roetfilter te regenereren. Geen verbetering.
Uitlaat vanaf het midden naar achteren gedemonteerd, geen verbetering behalve een mooie sound.
Pon is inmiddels benaderd kan geen oplossing aandragen.
Tuning bedrijven benaderd weten geen oplossing.
Ik hoop dat forumleden mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor de moeite,