Uitlaatgascontrolesysteem melding & stiknaad stoel los

Frankw

Lid
Goedemorgen allemaal,

Tijdens een heerlijke vakantie in Frankrijk zijn er 2 problemen ontstaan met onze Octavia II 2.0 TDI.

Het eerste is een optische kleine beschadiging. Een stiknaad in de zitting van de bijrijdersstoel is losgelaten. Weet iemand een goed en goedkoop adres, bij voorkeur in de buurt van Breda, waar ze zoiets kunnen repareren. het is echt alleen de draad die opnieuw gestikt moet worden.

het tweede probleem is dat tijdens onze vakantie 2 maal het lampje voor het Uitlaatgascontrolesysteem is gaan branden. Nu is het beide keren gaan branden toen ik de auto startte op een behoorlijke hoogte. De eerste keer zelfs op 2200 meter... ;) Bij een volgende start op een lager niveau was het lampje weer uit.
Zou het kunnen dat plotselinge hoogteverschillen dit kunnen veroorzaken? Er was geen verlies van motorvermogen of iets dergelijks.

Hoor graag van jullie!
 

ElScorpione

Forumguru
Volgens mij is het het beste als je de auto even laat uitlezen, dan weet je meteen welke storingscodes er in het geheugen zijn opgeslagen. Ik heb hetzelfde gehad in zuid frankrijk met mijn 1.6 TDI. Was toen een of andere druksensor. Later bleek ook mijn EGR problemen te geven.
 

Joske

Forumguru
het kan ook een LMM geweest zijn die aan het "ijlen" was door de hoogte ;) waardoor je lucht/Brandstofverhouding niet helemaal meer klopte met daardoor het lampje. Denk dat de storing eerder een gevolg is en dat je de oorzaak ergens anders moet zoeken.

maar stap 1 moet gewoon uitlezen zijn :thumbsup:
 

Frankw

Lid
Antera kent mijn auto wel, heeft al vele malen problemen opgelost... :)

Er stond al een afspraak bij de garage voor een beurtje as donderdag dus ik laat in eerste instantie de garage ernaar kijken. zal vragen om de uitdraai te bewaren. Jullie hebben gelijk, het begint met uitlezen. En als ik er daar niet uitkom of twijfel dan weet ik Antera wel te vinden.. :D
Had de vraag meer gesteld als van dat er wellicht bekent is dat plotselinge hoogte en dus luchtdruk verschillen de oorzaak zou kunnen zijn. Ging van zo'n 800 naar 2200 meter en dat is toch een behoorlijk verschil.. Al zou VAG hier toch de nodige ervaring in moeten hebben met al die Skoda's in de tour de France... :maakmegek:

Iemand nog een goed adresje voor het repareren van de stoel?
 

oco1979

Forumguru
Uitlezen,zal je al iets meer zien.

Post hier eens de foutcodes na het uitlezen.

Mogelijks Egr-die wel eens dom kan doen.
Lmm komt dees dagen minder en minder voor,eindelijk eens goeie in de omloop.
 
Bovenaan Onderaan