Uitrusting van diverse Kodiaq '24 uitvoeringen.

Raymond1976

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds deze week hebben we een mooie Kodiaq Tour Edition. Super blij mee!
Vandaar nieuw op dit forum. Eens kijken of ik hier wat hulp kan krijgen.
....
Willem,

Ik lees dat jij de Tour editie hebt, deze heb ik ook besteld, wat ik mij al die tijd afvraag de garage weet het namelijk ook niet, de achterklep is deze met een virtual pedal (sensor onder de bumper) of gewoon met de knop in de auto of knop op de achterklep. Bij verschillende dealers staat het op de site en bij sommige niet bij een Tour editie! Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar de auto heb nu een Koiaq Sport sinds 3.5 jaar een top auto!
 
Dat had ik idd ook gelezen maar hier geven ze namenlijk aan dat dit standaard op de toureditie
Zie dat die alleen standaard is op een comfort pakket, maar waarschijnlijk kunnen ze wel functies aan een uitzetten bij een dealer?

Heb je de dealer zelf al gebeld?
 

nautatje

Nieuw lid
de virtual padel stond wel op de site dat het standaard was maar klopt niet, dit hebben ze aangepast. er staan wel meer fouten op de site of brochures.
 

EdK

Forumguru
er staan wel meer fouten op de site of brochures.
JA en het mooie is dat men in beide gevallen ergens onderin dan een regel hebben staan in heellllll kleine lettertjes waarmee zij zich indekken.
Maw bij bestelling moet je je bestelling heel goed lezen eer je je handtekening zet !!
Dus alle dingen die jij in de wagen wil hebben moeten vermeld staat, dan heb je bij aflevering een poot om op te staan.....
En zeker niet vanuit een tekst in een folder....

En dat is zeker niet VAG gerelateerd hoor, dat gebeurd bij elk merk !!
 

Gershwin

Senior Member
Een vraag over de standaard velgen en banden op een Kodiaq. Standaard zit er 18" Mazeno aero velg op de Kodiaq. Dit is inclusief wat Duitsers Aero-Blenden noemen; de zwarte plastic elementen. Nu weet ik dat deze er af kunnen. Om te beslissen of deze er vanaf dag 1 af mogen ben ik op zoek naar afbeeldingen van de 18" Mazeno aero zonder de ‘Aero-Blenden’. Zou iemand mij kunnen helpen met de juiste NL-naam, een link naar een foto/afbeelding oid? Alvast bedankt.
 

Gershwin

Senior Member
Dag Ardb, heel erg bedankt! Deze had ik niet gevonden. De velg zonder ‘Blenden’ valt mij erg tegen. Ik laat ze eerst op de wielen zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ardb

Nieuw lid
Het is jammer van dat "achterliggende" driehoekje. Ik ga 't als ik hem geleverd krijg eens in het echt bekijken. Helaas vanuit leasevoorwaarden geen optie om andere velgen te kiezen.
 

Gershwin

Senior Member
Vanochtend bij de dealer even bij de nieuwe Kodiaq op bezoek geweest. Tot nu toe is alleen de dakrail opgevallen; hier passen de dakdragers van de huidige Kodiaq niet op. De huidige heeft een open rail die daardoor ook wat hoger is. De nieuwe Kodiaq heeft een lage en gesloten dakrail. Dat worden dus nieuwe dakrails tegen de tijd dat ik ze voor het eerst nodig heb.
 
Zo, dat is me een partij lelijk zeg.. is echt geen porum..

1725738831243.jpeg



ik dacht dat het een soort Taurus design achtige velg was zoals op de Enyaq leverbaar is maar dan zonder die plastic kap..
IMG_0537.jpeg

goed om te weten dat die velgen achter zo’n kap er dus niet uit zien.. zal bij andere modellen wel beetje hetzelfde zijn gok ik..
 
Past eigenlijk de wielnaafkap er wel in of hebben ze daar stiekem dan net een wat andere diameter aan gegeven..? Zal me niks verbazen als dat zo is..
 

Gershwin

Senior Member
Ik had ook gevraagd naar het verwijderen van de plastic kappen. Voor 60 euro konden ze dat doen voor alle vier de wielen. Maar toen ik beelden zag van de velg zonder plastic kappen was ik wel genezen en ga eerst rijden met de originele plastic kappen.
 

MacRembrandt

Forumguru
Zit het wielnaafkapje aan die zwarte delen vast?
Die had ik namelijk meteen willen vervangen door zwarte exemplaren van Kopicek….. :rolleyes:
Als het dan toch zwart moet zijn…….
 
Ja het ziet er niet uit.. komen dan ook nog wielbout doppies bij..
idd zwarte naafkappen heb ik bij kopacek destijds ook mee besteld.. maakt het wel af zo bij een zwarte velg..
 
Bovenaan Onderaan