uitval PDC en Cruisecontrol

lelida

Nieuw lid
Hallo,
Misschien dat iemand mij iets duidelijk kan maken.
Ik ben in het bezit van een Octavia 2 1.9 TDI sport-elegance van bj 2006.
De auto voldoet prima, alleen is sinds een paar week de PDC en de cruisecontrol uitgevallen. Eerst af en toe, nu doen ze het helemaal niet meer.
Wat kan daar de oorzaak van zijn? En wat moet/kan ik er aan laten doen?

groet
L1

hemi24

Forumguru
Toeval of dom samenloop van omstandigheden?

Uitval CC is 9 van de 10 keer een defecte cruisecontrol unit in de hendel van de richtingaanwijzer (bekend probleem binnen VAG)

Doet de PDC helemaal niets meer, of geeft deze bij het inschakelen eenmalig een lange piep?

lelida

Nieuw lid
hij geeft inderdaad een lange piep toon bij het inschakelen van de achteruit.
het display laat dat even de auto zien en is dan weer weg.

hemi24

Forumguru
ik denk dat je voor beide problemen even langs de dealer moet om de foutcodes uit te laten lezen...

Lange piep bij de PDC geeft in ieder geval aan dat er een storing is.

Cruisecontrol zal hoogstwaarschijnlijk resulteren in een nieuwe bedieningshendel.

Wijnand850

Forumguru
Met mijn O2 (2005) heb ik deze storingen ook (gelijktijdig) gehad. Beide zijn uitgedraaid op een stevige zoektocht voor de dealer (gelukkig onder garantie). Voor de cc is diverse keren de schakelaar vervangen, maar dat hielp niet. Uiteindelijk is na het vervangen van de gloeibougies en de canbus aansturing van de radio het probleem niet meer voorgekomen. Vraag me niet wat het logische verband is, want dat is mij volstrekt onduidelijk.

Bij de PDC was het probleem nog weerbarstiger. Nooit foutcodes, wel storingen. Uiteindelijk zijn nu (na 8 keer spoorzoeken) de linker twee sensoren vervangen en lijkt (na twee weken storingsvrij rijden) het probleem opgelost. Hopelijk vinden ze bij jou de oorzaak van het probleem eerder!

Groet,
Wijnand.

VEEJAY

Forumguru
cruisecontrol storing heb ik een tijdje gehad en ging na twee weken vanzelf weer weg :smiley29:

Daarna gedonder met de luchtmassameter...

MarijntjeTDI

Actief lid
CC kan ook je pedaalsensor zijn, probeer met je voet eens rem en koppelingspedaal naar boven te duwen en dan nog eens inschakelen.....

Bovenaan Onderaan