Uitval rembekrachtiging

Kire

Actief lid
Met bijna 50,000 km (in minder dan een jaar) op de klok heb ik nu voor de vierde keer de waarschuwing in de maxidot "Uitval rembekrachtiging". De eerste 3 keren is e.e.a. getest en gereset. Een maand geleden zijn sensoren vervangen.
Bij geen van de vier meldingen heb ik een ander gevoel in het rempedaal gehad, dus ik verwacht dat het iets anders is dan sensoren.

Iemand een idee wat het wel kan zijn?

Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met Skoda......

Ronnie

Forumguru
Aangezien de remreactie hetzelfde blijft (geen defect aan de vacuümpomp) zal het wss iets softwarematigs zijn.....
Misschien de software laten upgraden?

Kire

Actief lid
@Ronnie Ben zelf volledige leek. Mijn kennis gaat zover als: ik stap in, druk op de knop,zet de bak in D, gas geven en sturen maar.
Over welke software update gaat het in dit geval?
Zou de garage dit al niet hebben moeten doen bij het vervangen van de sensoren?

Cordoba

Forumguru
@Kire Ik denk dat je het probleem niet bij Skoda maar bij (de kennis en ervaring van) de garage moet zoeken. Allereerst moet de foutcode uitgelezen worden, en niet blindelings zaken gaan vervangen. Het is bijvoorbeeld goed mogelijk de zekering van de elektrische bekrachtigingspomp niet helemaal goed zit, of beschadigd is, dan kun je ook iets dergelijks verwachten. Aan de hand van de foutcode kun je het zoekgebied voor het probleem fors verkleinen.

Ronnie

Forumguru
Ik bedoelde eigenlijk of er al eens een update is geweest....
(@Cordoba , vacuümpomp is mechanisch en zit aan de cilinderkop)
Ik heb even de lijst met sensoren doorgekeken maar niets voor vacuum gevonden.
Dan toch maar eens de ABS computer uit laten lezen op fouten, hoewel deze eigenlijk niets met de rembekrachtiging heeft te maken.
Aha, gevonden..... aangezien je een 4x4 hebt zit er een onderdruksensor in de slang tussen de vacuümpomp
en de rembekrachtiger, dit zou dan zeer goed de boosdoener kunnen zijn.
Onderdeelnr Skoda: 3T0 612 041 H
Dit onderdeel wordt uitsluitend bij een 4x4 toegepast.

Cordoba

Forumguru
OK, Ronnie ik dacht eigenlijk dat bij de huidige generatie er een electrisch bekrachtigde pomp was (en er overheen gezien dat het om een diesel gaat).:facepalm:

Ssuperb

Nieuw lid
Hey Ronny, ik heb een zeer gelijkaardig probleem bij superb diesel 170pk 4x4 DSG. De foutmelding kan niet meer gewist worden. De bekrachtiger is reeds vervangen. Dan was de melding een maand of twee verdwenen. Daarna plots terug. Toen heb ik jou antwoord hier gelezen en heb door Skoda de sensor, zoals jij beschreven hebt, laten vervangen. Zonder resultaat. Bij Skoda geven ze nu als volgende mogelijkheid abs-systeem vervangen (1500€stukprijs) maar ik voel mechanisch niets aan de wagen...als ze de wagen intern uitlezen, geeft hij geen foutmelding, maar op het display krijgen ze het niet weg. Ook bij Skoda zitten ze met hun handen in hun haar... Alvast bedankt voor alle reacties!!

Canon-Eye

Forumguru
Hallo @Ssuperb , welkom hier.
Als je iemands aandacht wilt trekken, plaats dan een @ tegen de nickname aan (@Ronnie dus), dan krijgt hij of zij een melding.
Verder wordt het wel gewaardeerd als nieuwkomers zich even voorstellen met een nieuw topic in het Meet en Greet gedeelte van het forum. Dat stimuleert ook het beantwoorden van je vragen!

Bovenaan Onderaan