uitvallen acc

wolra

Lid
zijn er meer, die last hebben van het uitvallen van de acc bij miezerregen ?
bij inschakelen valt deze na 2 of 3 seconden uit
werkt pas weer, als het droog is
 

wakkie

Senior Member
Ik heb sinds gisteren ook het probleem dat de ACC onder het rijden er spontaan mee stopt. Ook als het niet (miezer) regent valt het uit. In het afgelopen jaar kwam het incidenteel voor dat de ACC uitviel. Door de motor uit te zetten was het probleem voor een langere periode weg, maar sinds gisteren kwam de storing regelmatig terug. Ruim anderhalf jaar geleden is de auto uitgelezen en "zagen" ze verschillende foutmeldingen. Middels een software update was het probleem verholpen. Komt het terug dan moet het hendeltje helemaal naar beneden worden gedrukt en weer geactiveerd. Dit werkt dus niet! Nog maar een paar dagen aanzien anders weer terug naar dealer.
 

wolra

Lid
Sensor schoonmaken ga ik proberen
Ja, idd, met de " sneeuwbui " van enige tijd geleden viel de acc ook uit, maar deed het daarna weer goed
Ik heb wel meer in de regen gereden ( zeker de laatste tijd.. ) maar de acc bleef het dan gewoon doen, maar afgelopen zaterdag stopte hij ermee, en deed het pas weer, nadat het een tijdje droog was.
 

hemi24

Forumguru
Nog nooit last gehad met (mot)regen; het is wel een vaker voorkomend probleem bij sneeuwval of ijzel.
Ik neem aan dat je weet waar de sensor zit..?
 

hemi24

Forumguru
Gewoon het dicht kunststof deel midden in de grille een keer goed schoonmaken...
Bij je binnenspiegel zitten o.a. de camera voor de lane-assist, dan zou ik een andere specifiekere melding verwachten.
 
Bovenaan Onderaan