Uitvallen cruise control

smg

Lid
Hebben meer mensen ervaring met het uitvallen van de cruise control? Het is me inmiddels meerdere keren overkomen dat de cc uitvalt en het pas weer doet wanneer ik de sleutel uit het contactslot heb genomen. Omdat ik fervent cc-gebruiker ben is het heel irritant. Ik heb gemerkt dat het uitvallen soms optreedt nadat ik mijn richtingaanwijzer naar rechts bedien (dus van baan wissel). Niet altijd, dus ik kan het defect nog niet op commando oproepen.

Wie herkent dit en vooral, wie heeft een oplossing?

VEEJAY

Forumguru
Ja, gebeurt nu steeds vaker. Van het weekend 3 keer bij een rit van totaal 250 kilometer.

jammer

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Hebben meer mensen ervaring met het uitvallen van de cruise control? Het is me inmiddels meerdere keren overkomen dat de cc uitvalt en het pas weer doet wanneer ik de sleutel uit het contactslot heb genomen. Omdat ik fervent cc-gebruiker ben is het heel irritant. Ik heb gemerkt dat het uitvallen soms optreedt nadat ik mijn richtingaanwijzer naar rechts bedien (dus van baan wissel). Niet altijd, dus ik kan het defect nog niet op commando oproepen.

[/ QUOTE ]

Ja dat ken ik. Is me in het afgelopen jaar twee keer gebeurd. Volgens de dealer ligt het aan de schakelaar (mechanisch gebrek). Ik ben ook een ferfent cc gebruiker en als het systeem vaak uitvalt ga ik er zeker wat aan laten doen.

Je zegt dat de cc uitvalt als je net de richtingaanwijzer bedient hebt. Dat is dus in lijn met de verklaring van mijn dealer. Effe langs je dealer zou ik zeggen!

Frankie

Actief lid
@SMG

met de zoekfunctie vind je meer info hierover. O.a. van mij !! succes...

Ps: bij mij doet ie t (na de 2e nieuwe stengel) alweer 4000Km probleemloos /forum/images/graemlins/smile.gif

KMA

Lid
ik heb er er na 14000 km nog geen problemen mee gehad maar is een bekend probleem. Het zit meestal in een schakelaartje (bv bij koppeling of rem) wat te kritisch is geworden.

Op mijn Fabia had ik het ook, pookje is uiteindelijk vervangen en toen was het verholpen. Het nieuwe pookje was wel anders dan de vorige, dus zullen ze wel wat veranderd hebben. Mijn huidige octi nog geen problemen (8000km).

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Ik heb gemerkt dat het uitvallen soms optreedt nadat ik mijn richtingaanwijzer naar rechts bedien (dus van baan wissel).

[/ QUOTE ]

Misschien een inkoppertje, maar ik zou gewoon op de linkerbaan blijven rijden /forum/images/graemlins/grin.gif

Olaf

Lid
Inderdaad bij mij ook. Helaas heeft de nieuwe stengel er ook af en toe last van (zij het minder vaak dan de oude).

Jpoers

Lid
bij mijn fabia valt die er ook wel eens af.
dealer heeft al gekeken waar het in kan zitten.
Hendel is al vervangen, en nog gebeurt het
Meestal op de wat langere ritten (200km +).

even cc helemaal eraf halen, (dus gewoon uit). en daarna doet die het redelijk probleemloos

Ralph

Lid
Heb toevallig laatste 2 weken ook last van gehad, bijna elke dag. aan en uitzetten hielp niet.

Enige manier was met de contactsleutel aan en uitzetten.

maar goed dat ik het weet, dat dit redelijk makkelijk opgelost kan worden, morgen gaat ie naar de garage... gelijk maar ff melden!

Ted

Forumguru
Inspuiten met contactspray werkt erg goed. Met name bij vorst had mijn CC ook kuren. Veel VAG rijders kennen dit probleem met als oorzaak de contacten in de hendel. Vandaar dat inspuiten goed en snel werkt.

Succes!

Groeten Ted Kroon.

smg

Lid
Ah, een bekend probleem dus. Bedankt voor de reacties, ik ga de dealer vragen het op te lossen.

/forum/images/graemlins/crazy.gif

Heb het nu ook 2 keer meegemaakt.

Alleen bij de 1ste keer deed ook mijn Climaat control het niet meer.

vaag.....

word dit trouwens kostenloos vergoed??

Arjen

Actief lid
Afgelopen jaar is mijn cruise control zo'n 5 keer spontaan uitgevalen.
Alle keren vrijkort nadat ik de motor had gestart. Bij mij heeft het helemaal niets te maken met rechs afslaan.
Het is zelfs twee keer gebeurt nadat ik, na het starten, twee keer linksaf was gegaan.

Kontaktsleutel eruit halen is geen oplossing. Ik moet echt de motor afzetten en opnieuw starten.

Het voelt meer als een elektronisch probleem omdat het zo zelden voorkomt.

Bovenaan Onderaan