Uitvallen instrumentenpaneel

Dorus

Lid
Beste mensen,
Al de wijzers en lichtjes van de centrale instrumentenpaneel vallen weg bij starten auto. Als het contact aanstaat (en niet de moter) is alles nog goed, maar bij doorstarten en als de moter loopt,vallen gelijk alle functies weg. Flinke klap op dashboard helpt soms.
Iemand ook wel eens meegemaakt? Zo ja bekend wat de oorzaak is? Weet iemand of dit onder garantie valt? Auto is 2 jaar.

Rolle

Senior Member
Als de auto nog in garantie (of garantie net verlopen is) zou ik er sowieso mee langs de garage gaan. Normaal lijkt het met niet te zijn.

Dorus

Lid
Bedankt voor de reactie.
Uitbouwen mag de garage doen. Lijkt mij een garantie geval Kost mij teveel tijd om dat te snappen.

Monteurtje

Forumguru
jip, de rest blijft branden.

Bedoel je hiermee de radio en dergelijke. Het elektrische gedeelte van het contactslot kan ook zulke klachten veroorzaken. Als dat zo is, dan wordt die als storing opgeslagen in de 'stuurkolomelektronica' .

Dorus

Lid
Jip, alleen al de wijzerstjes en meters van het dashboard paneel ,dus achter het plastic paneel, doen het soms niet. Dus de snelheid,toerenteller,benzinemeter,knipperlicht etc. De radio ,aicolichten e.d. doen het allemaal wel.

MarijntjeTDI

Actief lid
waar ik (ze) persoonlijk zelf mee zou (laten) beginnen is uitlezen en daarna controleren van de stekker op het instrumentpaneel.

Dorus

Lid
Volgens dealer waarschijnlijk een probleem met de weerstand van de ECU. Komen er nog niet achter en de uitleesgegevens naar PON gestuurd.

Bovenaan Onderaan