Ik heb zoiets in mijn Ford Fiesta gehad. Je hangt hem aan constante en geschakelde spanning en verbind hem met de geschakelde kabels van je lichtschakelaar en je ruitenwisserschakelaar. Zitten gewoon twee relais in die de schakelaars omzeilen als er regen of minder licht wordt waargenomen. Voor coming home moest ik een draad naar de motorruimte maken omdat daar de relais van de koplampen zat.
Het is dus een universeel setje in die zin dat het in oudere auto's met een beetje doormeten en solderen hier en daar is in te bouwen. Ik denk dat een auto met can-bus het niet zo grappig vind als er ineens stroom naar lampen en ruitenwissers wordt gestuurd zonder dat de boordcomputer daar opdracht toe geeft. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de lamp controle. Als de lichten uit staan meet de boordcomputer ook of deze defect zijn door er hele kleine pulsjes stroom heen te sturen en te meten wat er terug komt. Dan zou zo'n module er ineens even de volle accu spanning op zetten. Kun je dus beter niet doen.
Als je een regensensor wilt hebben dan heb je nodig:
* Automatisch dimmende binnen spiegel van recente Volkswagen/Seat/Skoda (hier zit de sensor ingebouwd)
* Lichtschakelaar met standje auto
* Central Electric module (VCDS module 9) waarbij je in VCDS rain closing etc... kunt aan zetten
Een goede kandidaat donor auto is een recente Seat Ibiza met het technic pakket of bijvoorbeeld een recente volkswagen Polo. Deze zijn namelijk grotendeels identiek aan de Fabia 2.
Inbouw gaat ongeveer zo:
How to add auto headlights and auto wipers to a VW Jetta, Golf, or Sportwagen
Zou erg cool zijn als we dat op dit forum voor elkaar zouden krijgen.