Up-date Citigo

rikusples

Senior Member
Enige weken geleden was er tijdens het starten een BONK te horen.
Toen de auto op de brug stond bleek dat het HITTESCHILD los zat.
Tijdens het opvragen van de autogegevens kwam er een melding binnen dat het MOTORMENEGEMENTSYSTEEM ge-update moest worden.
beide zijn onder garantie uitgevoerd.
Auto reed wel weer soepeler of vloeiender dan voorheen.
Zijn er meer CITIGO rijders die dit hadden.
Het schild vervangen buiten de garantie is 140 euro

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Hitteschildjes gaan heel vaak los. Bij oudere auto's worden ze vaak gewoon verwijderd als ze loszitten.

Wanneer een hitteschild niet noodzakelijk is monteren ze het echt niet hoor. Of een auto in omstandigheden komt waarbij dat schild het verschil maakt is echter de vraag.

polf

Senior Member
niet noodzakelijk,maar soms wel handig.
images

dirkkroneman

Forumguru
@polf ik zeg dan ook: niet altijd noodzakelijk. In sommige gevallen wel, als je de link bekeken had staat er dus in dat bijvoorbeeld een hitteschild van een kat wel aan te raden is ;)

EdK

Forumguru
Mwogh.....is daar niet echt zinvol meer :D

Maar de hitteschildjes die er nog zaten waren nog te hergebruiken na een poetsbeurt hoor !
En zoals al gezegd waarom zou een fabriek hitteschilden plaatsen als men nauwlettend kijkt waar te kunnen bezuinigen in materialen.
En als er bij mij één zou rammelen dan zou ik oorzaak zoeken ervan en het oplossen en als het niet meer met oude schild lukt dan een nieuwe plaatsen.
En als ik merk dat de eerste de beste monteur hem verwijderd en hem weggooit dan zal hij mij even één en ander kunnen uitleggen en daarna een nieuwe kunnen bestellen en plaatsen...

Monteurtje

Forumguru
De update van het motormanagement is bijna op elke Citigo van toepassing. Niks ernstigs. Wordt gewoon uit gevoerd zodra de auto in de werkplaats komt. En zal inderdaad niks kosten buiten de garantie. Omdat het een actie is.

Bovenaan Onderaan