Up-hillassistent

rupo

Lid
Naar mijn weten zou de Up-hillassistent standaard op de Yeti Ambition moetten zitten (ESP pakket). Is dit correct, ik merk er nl. niets van. Op een behoorlijk stijle helling rijdt hij naar achter bij loslaten van de rem.
g,Ruud

ps Is deze opties ook een kwestie van een vinkje zetten in de computer :winkie:

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij ook. Uiteraard moet je wel op tijd weer gas geven, anders gaat hij alsnog terugrollen. Dus op een helling, in D of S, voet van de rem en je hebt even tijd om met je voet naar het gas te gaan. Je merkt dan idd dat hij stil blijft staan.

rupo

Lid
Ik heb geen DSG, maar dit zou volgens het boekje niet uitmaken, tenminste zo lees ik het.
Dan maar een even naar de dealer.
g,Ruud

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik in de brochure kijk bij de diverse uitvoeringen, zie ik bij de ambition wel ESP, maar geen hill hold control, wat je wel bij de 4x4 uitvoeringen ziet staan. Denk dus dat het geen onderdeel van ESP is en alleen bij de DSG en 4x4 versies standaard is.

rupo

Lid
Misschien lees ik idd niet goed hoor, soms zijn de opties (voor mij) lastig te doorzien.

Dit staat in ijn boekje;

Blz. 183
ESP, zijn de volgende systemen geintegreerd:
- EDS
- ASR
- DSR
- ABS
- Remassistent
- Up hillassistent

g,Ruud

Rosinfield

† In Memoriam
misschien is dat niet hetzelfde als hill hold control? Of het zou ook nog kunnen dat je het zo moet lezen dat die dingen erin geintegreerd zijn, maar dat het voor up hill assistent niet in alle gevallen geldt. Verwarrend idd. Maar ik zou zeggen dat hill hold control iets anders is en dat up hill assistent iets is dat geldt voor het rijden uphill.

rupo

Lid
Ik denk idd ook dat het verschillende zaken zijn.
Je hebt mi.
- ESP met Up hillassistent
- Offroad met Wegrijassistent en bergassissitent
g,Ruud

Rosinfield

† In Memoriam
denk dat de eerdere discussie wel de nodige duidelijkheid geeft. Er was toen ook de nodige verwarring, maar hoe het zit wordt wel duidelijk. Hill control is niet standaard inbegrepen in ESP, m.u.v. DSG

EdK

Forumguru
Dat ik in de configurator mijn Yeti ging samenstellen verleden jaar kwam ik erachter dat het een gratis optie was, maarrrrrrrr je moest wel een vinkje plaatsen om het gemonteerd te krijgen. maw niet aanvinken houdt in dat het er niet in zit.
Dus simpel gezegd als je dealer tijdens de bestelling vergeet het hokje aan te vinken dan zal je het niet hebben, maar het verbaast me niets als het een software instelling zou zijn en later misschien alsnog in te stellen is !

Bovenaan Onderaan