Update navigatie 2015/2016 MIB Amundsen

Skoda-MAN

Forumguru
@AndreM Mooie duidelijke uitleg.
Aandacht punten :
Eerst originele navigatie sd kaart uit de auto halen en de bestanden veilig stellen.
Dan de update downloaden en door middel van de bijgevoegde tools het bestand uit laten pakken waardoor het direct op de sd kaart komt te staan.

Niet iedereen is even handig met computers of hebben geen winrar mogelijkheid (dicht getimmerd systeem)
Mogelijk kan je eventueel de beschrijving aanpassen.
Als je de beschrijving van de navigatie website volgt gaat het goed (ik was ook eigenwijs en liet het door Windhoos uitpakken en dan werkt het niet)

AndreM

Forumguru
@Skoda-MAN ik zou de beschrijving aan kunnen passen, maar dat gaat hem niet worden.
In het verleden waren er heel wat topic's van mensen die problemen hadden met updaten van het kaartmateriaal.
Ik heb toen een handleiding gemaakt die voor iedereen te gebruiken is.
Met het originele uitpakprogramma van Skoda + kaartupdate duurt het ongeveer 4 à 5 uur (zelf ervaren) en ging vaak fout!
Door Winrar te gebruiken gaat het stukke sneller (10min uitpakken).

Zoals jij zegt dat niet iedereen met een pc om kan gaan dan is mijn advies, begin er niet aan als je het niet aandurft en laat het aan de dealer over waar je deze update ook gratis kan krijgen. Hiermee wil ik dan ook niemand benadelen of voor de schenen schoppen.

Maar geloof mij, ook voor leken is het te doen. Ik heb met mijn werk dagelijks mee te maken en krijg het toch iedere keer weer voor elkaar om de leken een stapje in de goede richting te laten maken. Zelfs mijn schoonvader van 70 zou deze update kunnen uitvoeren, want hij heeft het gelezen voordat ik het geplaatst heb en vond het erg duidelijk.
Daarom heb ik deze handleiding zo simpel mogelijk gehouden, stap voor stap, zodat het voor iedereen te doen is en een dichtgetimmerd Prive pc ben ik nog nooit tegen gekomen!
Mocht je het willen proberen, vraag dan iemand uit je omgeving om Winrar te installeren.

Dan als laatste rede, in versie 45 bleek het bestandje voice command (vde) te ontbreken.
Dit kon ik achterhalen omdat ik het pakketje op mijn pc eerst uitpakt en kan bekijken voordat ik het op de SD card zet.
Doe je het op de Skoda manier dan wordt alle data overschreven en weet je niet of alles weer werkt.

Heb je nog een vraag, dan hoor ik het graag! :thumbsup:

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Rij al een poosje met de versie 051 rond, maar het is qua actualiteit nog niet echt zaligmakend...

Alleen minder vaak off-road

AndreM

Forumguru
Rij al een poosje met de versie 051 rond, maar het is qua actualiteit nog niet echt zaligmakend...

Alleen minder vaak off-road
Dus als ik bij Dinteloord richting Bergen op Zoom op de A4 rijd, hoef ik niet meer door de polder in het gras, maar kan ik over de weg. :maakmegek:

Laatst bewerkt:

Rene C

Forumguru
Dus als ik bij Dinteloord richting Bergen op Zoom op de A4 rijd, hoef ik niet meer door de polder in het gras, maar kan ik over de weg. :maakmegek:
Gaat hem denk ik niet worden. Ik heb dan weliswaar een columbus, maar vermoed dat beide systemen met zelfde basis kaartmateriaal werken. Afgelopen weekend na de update daar toch gewoon volgens de navi door het gras gereden..

Gisteren btw even op de motor daar gereden met de tt van de motor. Deze heeft een kaart van vorig jaar maar staat de a4 er al wel ingetekend.. Al wordt hij nog niet gebruikt bij het berekenen van een route..

AndreM

Forumguru
@AndreM / @Rene C : Beantwoord dit jullie vraag..?

Bekijk bijlage 38357
Helaas is dat de oude weg die je in het geel ziet.
De nieuwe sluit vanaf Fijnaart aan rechtdoor naar Tholen en maak je niet de bocht richting Dinteloord.
Maar het kan ook anders, de nieuwe A15 vanaf de Botlektunnel is vanaf versie 45 al aangepast (7 maanden na ingebruikname van de parallelbaan) :thumbsup:

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Komt de volgende keer wel @hemi24 :pieker:
Misschien staat de A4 dan wel helemaal compleet erop, van Amsterdam tot Antwerpen. Want tussen Delft en het Beneluxplein schiet ook al aardig op.
En anders valt er niets meer te updaten als ze het in een keer goed doen. :koffie:

Updaten gelukt volgens instructie van AndreM. SD card zoals instructie plaatsen in Slot1 en niet zoals op de site van Skoda in slot 2. Anders blijft de melding in beeld "Navigatiebestanden worden gecontroleerd " :sleep:

hemi24

Forumguru
... SD card zoals instructie plaatsen in Slot1 en niet zoals op de site van Skoda in slot 2. Anders blijft de melding in beeld "Navigatiebestanden worden gecontroleerd " :sleep:

Had ze vanavond toevallig omgestoken: maakt geen enkel verschil of de navi sd nu in slot 1 of slot 2 zit...
Ik gebruik het andere slot voor een 64GB SD voor muziek.

AndreM

Forumguru
Had ze vanavond toevallig omgestoken: maakt geen enkel verschil of de navi sd nu in slot 1 of slot 2 zit...
Ik gebruik het andere slot voor een 64GB SD voor muziek.

Maar @hemi24 misschien heb jij een nieuwere versie in je Golf, want ook ik kan de SD card niet omwisselen.
En jij kan ook een grotere SD card gebruiken als in mijn auto.

hemi24

Forumguru
Mijn "overjarig" Golfje is begin maart van dit jaar op kenteken gezet, maar vorig jaar rond deze tijd al van de band gerold, dus ik betwijfel of 'ie nieuwer is...

Bovenaan Onderaan