@Skoda-MAN ik zou de beschrijving aan kunnen passen, maar dat gaat hem niet worden.
In het verleden waren er heel wat topic's van mensen die problemen hadden met updaten van het kaartmateriaal.
Ik heb toen een handleiding gemaakt die voor iedereen te gebruiken is.
Met het originele uitpakprogramma van Skoda + kaartupdate duurt het ongeveer 4 à 5 uur (zelf ervaren) en ging vaak fout!
Door Winrar te gebruiken gaat het stukke sneller (10min uitpakken).
Zoals jij zegt dat niet iedereen met een pc om kan gaan dan is mijn advies, begin er niet aan als je het niet aandurft en laat het aan de dealer over waar je deze update ook gratis kan krijgen. Hiermee wil ik dan ook niemand benadelen of voor de schenen schoppen.
Maar geloof mij, ook voor leken is het te doen. Ik heb met mijn werk dagelijks mee te maken en krijg het toch iedere keer weer voor elkaar om de leken een stapje in de goede richting te laten maken. Zelfs mijn schoonvader van 70 zou deze update kunnen uitvoeren, want hij heeft het gelezen voordat ik het geplaatst heb en vond het erg duidelijk.
Daarom heb ik deze handleiding zo simpel mogelijk gehouden, stap voor stap, zodat het voor iedereen te doen is en een dichtgetimmerd Prive pc ben ik nog nooit tegen gekomen!
Mocht je het willen proberen, vraag dan iemand uit je omgeving om Winrar te installeren.
Dan als laatste rede, in versie 45 bleek het bestandje voice command (vde) te ontbreken.
Dit kon ik achterhalen omdat ik het pakketje op mijn pc eerst uitpakt en kan bekijken voordat ik het op de SD card zet.
Doe je het op de Skoda manier dan wordt alle data overschreven en weet je niet of alles weer werkt.
Heb je nog een vraag, dan hoor ik het graag!
![good.gif :thumbsup: :thumbsup:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/good.gif)