Update navigatie

Hallo,

Zojuist een sd-kaart ontvangen t.b.v. update van het navigatiesysteem voor mijn Superb uit 2014. Deze op basis van kenteken besteld dus zou goed moeten zijn.
Bij het plaatsen van de sd-kaart krijg ik meteen de melding: sd-kaart fout. Het schuifje heb ik omgezet maar dat geeft geen verschil. Heeft iemand hier ervaring met dit probleem?

Alvast hartelijk dank voor het reageren.

• Leuk
Waarderingen: Frup

EdK

Forumguru
Wat voor SD kaartje ?
Een lege ?
Of een Skoda kaartje van bv marktplaats ?
Indien eerste, gebruik hem voor je smartfeun want gaat niet werken
Of zet er muziek op en gebruik hem in je Navi unit mits je Media knop hebt.
Indien tweede, bij wie gekocht ? zet de link eens hier in topic

Frup

Forumguru
@cj1966 ik denk dat je weinig reactie krijgt om verschillende redenen.
Je geeft te weinig informatie waar anderen iets mee kunnen. Zoals al aangegeven: wat voor kaartje, is het een origineel kaartje dat ook geschikt is voor jouw systeem? Wat voor navigatiesysteem? Hoezo op basis van kenteken, wat doet je denken dat het dan goed zou moeten zijn? Heb je ook even gezocht op dit forum? Er zijn veel topics die over problemen met kaartjes gaan. Misschien staat het antwoord daar al wel tussen.
Je bent nieuw op het forum, naar het schijnt alleen maar om je vraag gemakkelijk beantwoord te krijgen? Het wordt gewaardeerd als je je ook even voorstelt in het daarvoor bedoelde topic.

Excuus voor mijn summiere omschrijving. Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een Skoda Superb combi uit 2014. Zeer tevreden over de auto! Ik wil graag mijn navigatiesysteem updaten en heb daartoe gezocht op internet en via de webshop van Skoda een update aangeschaft. Zie volgende link: Navigatie update, West-Europa (V12)

De auto is uitgerust met een Columbus infotainment systeem. Op de webshop kwam ik via ingave van het kenteken uit op bovenstaand kaartje daarom ga ik ervan uit dat het de goede moet zijn.

Het was zeker niet de bedoeling om makkelijk een antwoord te krijgen. Maar ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen en daarom heb dit bericht geplaatst.

Frup

Forumguru
Als ik jou was, zou ik Skoda even bellen. Want als ik op de link klik, zie ik direct ‘geschikt voor Amundsen’ staan. Een Amundsen systeem is geen Columbus.
Ik weet niet of de updates voor deze systemen compatibel zijn. Maar ik vermoed dat dit wel eens de oorzaak kan zijn.

Dank voor je reactie. Dat was mijn twijfel dus ook maar het schijnt geschikt te zijn voor meerdere modellen. Maar ik ga inderdaad wel even met Skoda bellen.

Hoe zou het normaal moeten werken? SD-kaart erin en dan wijst het zich vanzelf?

EdK

Forumguru
Het was zeker niet de bedoeling om makkelijk een antwoord te krijgen
Dat zullen we ook geheel niet zeggen.
Maar je begintekst was eigenlijk met te weinig info om je hiermee verder te kunnen helpen.
En vandaar de berichten van Mij en Frup.

Het is altijd prettig om in jou geval dan niet alleen het kaartje te benoemen maar ook de randinformatie !
Dus waar gaat de SD kaart in , is het orgineel of een standaard sd kaart van bol com of van de semi illigale markt die vandaag de dag ook veel worden aangeboden.

Maar goed zoals nu naar uitziet moet je een Amundsen aanschaffen voor je SuperB om je nieuwe kaartje te kunnen gebruiken.... :D

Bovenaan Onderaan