Update Portal

jongetje

Forumguru
Achja, die tekst is nog niet aangepast. De update (nouja update, de wijzigingen van wegen van december 2015 zitten er nog niet in) is vorige maand beschikbaar gekomen.

Dat bedoel ik: Kaartupdates komen later dan VW, de site wordt niet bijgehouden, er staan fouten op de update-portal etc. etc.

Skoda zou wat meer er bovenop kunnen zitten, maar ja......

Idd. Maar wel grappig dat VW het blijkbaar wel op tijd op de site kan zetten, en Skoda, met dezelfde kaarten, er veel langer over doet, terwijl de kaarten gewoon beschikbaar zijn.

En idd, de verbetering is er, maar de grootste verbetering is bij VW.

AndreM

Forumguru
En dan nog iets!

Bij VW krijg je 5 jaar lang gratis kaartupdate en bij Skoda maar 3 jaar. :cry:

Rallye

Forumguru
Daar lijkt het wel op, maar dat zou wel gek zijn. Overigens is die vijf jaar bij VW ook nog eens na het uit productie nemen van de navi en bij Skoda (zegt men) drie jaar na aanschaf van de auto. Ik heb echter nog geen mede-forummers gehoord met een Octavia uit 2013 die niet meer gratis konden updaten.......

AndreM

Forumguru
Dus de laatste 2 jaar kan ik alsnog gratis bij VW terecht (zelfde kaarten). :D:D:D

Heb je bij VW dan geen VIN nummer nodig?
Was in 2014 bij Skoda namelijk ook niet, maar later werd het veranderd met het invoeren van je VIN nummer.

Ik heb echter nog geen mede-forummers gehoord met een Octavia uit 2013 die niet meer gratis konden updaten.......

Heb je denk ik niet goed gehoord, ze zijn er wel. :jaja:

AndreM

Forumguru
@AndreM Heb je een linkje naar een bericht daarover? En kon die persoon wel VW-kaarten installeren?

Phoe, dat is een bericht geweest van iemand die een vroege 2013 octavia had.
Ik heb toen niet gelezen dat iemand na 3 jaar d.m.v. De VW kaartupdate deze in de Skoda kon updaten.
Dat wordt een zoektocht op het forum.
(Ik dacht dat hij een Amundsen navi had.)

jongetje

Forumguru
Ik weet niet welke verwarring je nu wilt veroorzaken, maar de ECE 2017 is (zoals hier al meerdere malen genoemd) de versie die in november is uitgekomen (los van dat veel nieuwe wegen er nog niet in staan). Wat zegt Skoda? Neem aan dat jij ze hebt gemaild?

ECE 2017 is niets veranderd, je kan dat heel goed zien

1) de zip bestanden zijn even groot
2) De datums van de bestanden in de zip zijn allemaal van juni 2016 (dus deze zip is aangemaakt in juni 2016)
3) Als je de inf bestand opend van de kaart informatie (in de zip) dan zal je zien dat de kaart versie nog steeds 157 is , net zoals het de update van Juni was

Met andere woorden we hebben geen update gekregen

AndreM

Forumguru
ECE 2017 is niets veranderd, je kan dat heel goed zien
Met andere woorden we hebben geen update gekregen

Dan zou ik zeggen, ga erop uit! :thumbsup:
Kris kras door Nederland/Belgie heen en voorzie Skoda van nieuw kaartmateriaal.

OW ja, vergeet niet het stukje van de A15 bij Hoogvliet mee te nemen, dit nieuwe weggedeelte staat ook niet op de kaart terwijl de weg al 2 jaar open is.
En als je dan toch bezig bent, de nieuwe A4 van Dinteloord/Bergen op Zoom en Vlaardingen/Rijswijk staan er ook niet op. :deuk:

Bovenaan Onderaan