Updaten Columbus navigatie met Skoda Connect - Tips & Tricks

Superunknown

Nieuw lid
Hallo!

Om de Columbus navigatie van mijn Skoda Kodiaq, Model 2020, up-to-date te houden, heb ik onlangs een abonnement genomen op Skoda Connect.

Nu kan ik, als ik mijn navigatie met het internet verbind, ca. 15 Gb aan nieuwe kaarten binnenhalen. Probleem: dat doe ik liever niet via mijn mobiele data. Alternatief: de auto dicht bij huis parkeren en de data via het thuis netwerk binnen halen, maar dat is zeer tijdrovend en de auto schakelt na een periode eenvoudig alle systemen uit als je het contact niet aanlaat.

Heeft iemand een nuttige tip om toch via het thuisnetwerk de navigatie updates binnen te halen?

Alvast bedankt!

Smeeuwis

Donateur
Ik gebruik persoonlijk nog steeds de download site en een SD kaartje en draai de update tijdens de eerstvolgende langere rit. Ik vind de wifi connectie vanuit de auto naar thuis niet bepaald stabiel en inderdaad wordt alles na enige tijd uitgeschakeld.

Rallye

Forumguru
Zit er een e-Sim in je auto? En haalt hij bij jouw abonnement niet de kaarten via de e-Sim binnen?

Smeeuwis

Donateur
Bij mij niet. E-sim is volgens mij pas bij O4 beschikbaar. Ik had een Connect abo maar die verliep en heb ik niet verlengd. Ik mag binnenkort weer op zoek naar een nieuwe.

TR1969

Lid
Bij mij werkte het sd kaartje helaas niet.
Ik kon een maand gratis connect afsluiten en doe het nu wel gewoon via mijn mobiel.
Gelukkig heb ik onbeperkt internet maar vanwege eventuele daglimieten doe ik het een beetje land voor land en dat gaat eigenlijk prima.
Ben al blij dat nu de Benelux, Duitsland, alpenlanden en Frankrijk zijn geüpdate naar 2023 (waren kaarten van 2017).
De belangrijke andere landen volgen nog.

Rallye

Forumguru
Voor de volgende keer zou je nog kunnen aangeven waar het dan misgaat? Misschien dat er hier nog mensen met tips?

TR1969

Lid
Zeker, ik heb de auto net een week en wilde de de navigatie toch gewoon op orde hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan