Upgrade O1 voor 1.8T20V AUM uit 2002

A

andreg

Beste mensen, ik heb sinds mijn grote beurt verleden jaar last van inhouden / schokken bij het gas intrappen van af lage toeren wanneer de turbo gaat opspoelen.
Ik heb met VagCom mijn errors uitgelezen en aan de hand daarvan mijn lambdasonde vervangen. Hierna kreeg ik andere errors die met mijn vacuum systeem te maken hadden.
Omdat ik geen zin had in garage in en uit met hoge kosten heb ik via andere forums diversen dingen al vervangen die veel in deze gevallen vervangen worden door garages.
Dit is mijn LMM, N75klep en N249klep. Toch blijft het onveranderd wat inhoud dat deze dingen niet stuk waren. Ik heb mijn inlaat traject onder druk gehad om te kijken of er een lek was. Ook dit is er niet.
Ik heb het gasklephuis schoon gemaakt maar was niet echt nodig want deze was brandschoon.
Met VagCom kan je wel errors uitlezen maar die zijn vaak een indicatie van en is om in een bepaalde richting te zoeken.
Het houd dus voor mij op en ik heb mij tot de dealer gewend en het uitgelegd.
De dealer wist te vertellen dat er voor mijn auto een upgrade was en dat had te maken met inhouden bij 2500 rpm tot 3200 rpm. Tevens moest mijn druksensor vervangen worden van het inlaat traject.
Dat de druksensor vervangen moet worden kan ik nog inkomen want deze heb ik niet vervangen.
Dat er een upgrade is was ik verbaasd over want er is niets over bekend. Ik heb al op andere forums gevraagd maar daar weten ze er ook niets van voor mijn type motor. Toen ik de auto kocht is mij verteld als er een nieuwe upgrade was dit meteen bij de onderhoudsbeurt zou gebeuren.
Die upgrade houd in dat ze mijn software gaan overschrijven en dus ik weer naar de tuner moet om dit opnieuw te laten aanpassen.

Weet iemand iets over deze upgrade of heeft dit ook voor handen gehad?
 

___JC___

Forumguru
Ik weet wel dat als ze een update van het motormanagement doorvoeren dan ben je je tuning dus kwijt...
 
A

andreg

Dat staat in het verhaal. Ik wil graag weten of er zo`n upgrade is en of iemand die al gehad heeft voor deze storing?
 

plaza

Forumguru
Beste mensen, ik heb sinds mijn grote beurt verleden jaar last van inhouden / schokken bij het gas intrappen van af lage toeren wanneer de turbo gaat opspoelen.
Ik heb met VagCom mijn errors uitgelezen en aan de hand daarvan mijn lambdasonde vervangen. Hierna kreeg ik andere errors die met mijn vacuum systeem te maken hadden.
Omdat ik geen zin had in garage in en uit met hoge kosten heb ik via andere forums diversen dingen al vervangen die veel in deze gevallen vervangen worden door garages.
Dit is mijn LMM, N75klep en N249klep. Toch blijft het onveranderd wat inhoud dat deze dingen niet stuk waren. Ik heb mijn inlaat traject onder druk gehad om te kijken of er een lek was. Ook dit is er niet.
Ik heb het gasklephuis schoon gemaakt maar was niet echt nodig want deze was brandschoon.
Met VagCom kan je wel errors uitlezen maar die zijn vaak een indicatie van en is om in een bepaalde richting te zoeken.
Het houd dus voor mij op en ik heb mij tot de dealer gewend en het uitgelegd.
De dealer wist te vertellen dat er voor mijn auto een upgrade was en dat had te maken met inhouden bij 2500 rpm tot 3200 rpm. Tevens moest mijn druksensor vervangen worden van het inlaat traject.
Dat de druksensor vervangen moet worden kan ik nog inkomen want deze heb ik niet vervangen.
Dat er een upgrade is was ik verbaasd over want er is niets over bekend. Ik heb al op andere forums gevraagd maar daar weten ze er ook niets van voor mijn type motor. Toen ik de auto kocht is mij verteld als er een nieuwe upgrade was dit meteen bij de onderhoudsbeurt zou gebeuren.
Die upgrade houd in dat ze mijn software gaan overschrijven en dus ik weer naar de tuner moet om dit opnieuw te laten aanpassen.

Weet iemand iets over deze upgrade of heeft dit ook voor handen gehad?

Zoals ik jou hoor heb je bijna alles al laten checken, dus.........
Kom naar de voorjaarsmeeting , bel naar JD en laat je auto op de rollenbank uitlezen , dit is DE software specialist van Nederland
200 % zeker dat je met een glimlach weer naar huis gaat.
 
A

andreg

Ik heb al contact gehad met JD. Zij gaan niet aan een auto sleutelen die andere software heeft. M.a.w. eerst JD zij software er in en dan storing er uit halen. Word een duur grapje. Nu naar de dealer (kosten)en dan terug naar de DMT(geen kosten, mazzeltje voor service).
 
A

andreg

Als het goed is moet het vrijdag middag verholpen zijn door de dealer.
 
A

andreg

Vandaag dus de auto naar de dealer. Ik ben net gebeld dat ze het niet kunnen localiseren. Ze hebben wel een test rondje gereden en het zelf ook ervaren. Ze hebben wel bij de carter gecontanteerd 2 rubber slangen die haarscheurtjes vertonen. Mogelijk hierdoor druk verlies. Kan natuurlijk.
De software upgrade en vervangen van druksensor word nog uitgesteld. Eerst worden de slangen besteld voor een vervolg afspraak.
 
A

andreg

Carterslangen vervangen.

Vandaag naar de dealer toe voor de 2 carterslangen te laten vervangen. Was ik gisteren door mijn rug gegaan en kom daarom amper in mijn auto komen laat staan er uit. Drama was het maar ja afspraak stond dus met wat diclofenac er naar toe. Ik kon er op wachten. In één slang zat echt een lange scheur en de andere is de slang die zich vertakt in 2 slangen, bij deze zat in de de vertakking een gat.
Test rit gemaakt met de monteur en merkte nauwelijks nog iets. Ik dacht het toch nog te voelen lichtjes. LMM storing was ook niet reproduceerbaar. Die kapotte carter slangen zouden de oorzaak kunnen zijn van de storing.
Ze wilden de LMM nogmaals vervangen omdat deze niet met het huis gemonteerd was. De LMM is met het huis gekalibreerd en kan in een oud huis problemen geven zeiden ze.
Ik heb gezegd dat ik het voorlopig even aan kijk en als het nog steeds zo erg is een vervolg afspraak wil voor een nieuwe LMM.
Op de weg naar huis diversen malen bij lage toeren het gas volledig ingetrapt en soms met een beetje gas maar geen inhouden meer. Hij trekt mooi door cheer

Het lijkt er op dat het opgelost is, zeg ik heel voorzichtig.
 

plaza

Forumguru
Vandaag naar de dealer toe voor de 2 carterslangen te laten vervangen. Was ik gisteren door mijn rug gegaan en kom daarom amper in mijn auto komen laat staan er uit. Drama was het maar ja afspraak stond dus met wat diclofenac er naar toe. Ik kon er op wachten. In één slang zat echt een lange scheur en de andere is de slang die zich vertakt in 2 slangen, bij deze zat in de de vertakking een gat.
Test rit gemaakt met de monteur en merkte nauwelijks nog iets. Ik dacht het toch nog te voelen lichtjes. LMM storing was ook niet reproduceerbaar. Die kapotte carter slangen zouden de oorzaak kunnen zijn van de storing.
Ze wilden de LMM nogmaals vervangen omdat deze niet met het huis gemonteerd was. De LMM is met het huis gekalibreerd en kan in een oud huis problemen geven zeiden ze.
Ik heb gezegd dat ik het voorlopig even aan kijk en als het nog steeds zo erg is een vervolg afspraak wil voor een nieuwe LMM.
Op de weg naar huis diversen malen bij lage toeren het gas volledig ingetrapt en soms met een beetje gas maar geen inhouden meer. Hij trekt mooi door cheer

Het lijkt er op dat het opgelost is, zeg ik heel voorzichtig.


Pas wel op je snelheid, de vrienden van Wouter Bos staan vaak achter een boom.......
Hopelijk heb je het nu weer voormekaar, veel rijplezier gewenst
 
A

andreg

Update

Ik had toch een minimale happering opgemerkt tijdens de testrit en later nog eens. S-point refereerde naar de LMM die ik vervangen had. Deze was vervangen zonder zijn gekalibreerde huis waar hij in geleverd word. Dit staat in het technisch handboek van VAG en ze hebben het mij laten lezen. Omdat ik deze dichter in de buurt had gehaald bij APC moest ik daar weer naar terug.
Ik heb het allemaal uitgelegd en ze begrepen dat het fout was gegaan en hebben een nieuwe besteld.
Verleden week is deze gratis vervangen. Ik moest alleen voor de diagnose betalen zodat ze de auto zonder fouten weer af konden geven. Netjes geregeld door APC.
Ik ben een week verder en heb niet heel veel gereden maar het lijkt nu weg te zijn.
Ik zeg het weer voorzichtig maar hij rijd nu goed zonder hik-ups.
 
Bovenaan Onderaan