Upgrade r32 remmen

koreaan

Forumguru
Beste leden,

Ben voornemens om mijn remmen een upgrade te geven middels een r32 set.

Moeten hierbij ook de achterremmen vervangen worden of volstaan alleen voorremmen.

Alvast dank.

Michelv.

Forumguru
De r32 remmen zijn aan de voorkant wel erg groot om die van de achterkant niet mee te nemen.
Ik heb ooit op mijn toenmalige Ibiza de 312mm remmen van een TT vooraan gezet, dit remde super maar het achterkantje gedroeg zich wat vreemd met hard remmen, daarna ook de achterremmen(256mm) van een TT erop gezet en het nerveuze remgedrag was gelijk weg, alles leek veel beter in verhouding te zijn.

Nu is een O2 een heel andere auto, de achterkant is wel wat zwaarder dan die van een Ibiza zodat het misschien meevalt maar ik zou de gehele set nemen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@koreaan, ik zou voor de hele set gaan Bas, je loopt het risico dat de achterkant erg lichtvoetig wordt namelijk. Zeker met jouw autobahn uitstapjes zou ik voor safe gaan :jaja:

Joske

Forumguru
Zou ook voor de complete set gaan... blijft anders echt compromissen maken en in deze mijn inziens geen optie ;)

• Leuk

ertromp

Forumguru
Inderdaad voor en achter doen. @Jee13 heeft die upgrade ook gedaan op zijn RS @koreaan wellicht eens bij Jeroen buurten om te zien hoe je zelf e.e.a. kunt aanpakken

• Leuk

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd Bas! Worden niet veel compleet en in goede staat aangeboden, dus je hebt een goede slag geslagen :thumbsup:

Bovenaan Onderaan