Usb aansluiting op Dance radio

Smit

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Dus nog een beetje zoeken hoe het werkt.

Nu had ik een vraag en hoop ik dat iemand mij kan helpen. Ik krijg zaterdag mijn Skoda fabia combi 1.9 tdi sport uit 2008. Hier wordt een Dance radio ingezet. Nu heb ik de dealer gevraagd of het mogelijk is om een USB aansluiting te maken zodat ik MP3 bestanden af kan spelen via de radio. Dealer Vruggink geeft aan dat dit niet mogelijk is.

Uit verschillende bronnen hoor ik dat het zou moeten kunnen. Kan iemand mij zeggen waar ik dan een kabel kan bestellen, en waar ik die op moet aansluiten. De dealer schijnt het niet te weten.

groeten Ramon

RefleCs

Forumguru
Van wat ik zo snel kan vinden ondersteunt de Dance geen MDI. Met MDI kan je USB aansluiten. Er is altijd een mogelijkheid. Ik heb een Xsara Picasso als 2e auto waar ook geen USB support inzit. Om die reden heb ik in die auto een Parrot MKI9200 kit gezet. Daar zit ook een USB aansluiting op. De radio wordt dan niet gebruikt voor het afspelen van MP3's e.d. maar het geluid is verrassend goed.

Fabia

† In Memoriam
Ik zou zeggen rij eens lang een goede autohifi zaak. Daar moeten ze je toch kunnen helpen. Ik ben wel benieuwd of het je lukt want ik wil het ook graag.

RefleCs

Forumguru
Voor sommige radio's heb je ook een module die de radio doet denken dat je usb aansluiting de CD-Wisselaar is. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

RefleCs

Forumguru
Afhankelijk van de versie die je pakt (wat je nodig hebt) kan dit een mooie oplossing zijn en niet al te duur. Zodra je de Pro pakt moet je je denk ik af gaan vragen of een Parrot MKI9200 niet interessanter is omdat je dan ook direct een hansfree set hebt voor je telefoon.

Smit

Nieuw lid
Hartelijk dank voor jullie snelle reactie`s

Ik zal er eens mee aan de slag gaan. Zodra ik een oplossing heb zal ik hem posten. Als mensen nog andere ideen hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

Heb middels al wel een beetje begrepen dat een Parrot mki 92000 wel een goede oplossing zijn.

Wordt vervolgd

Bovenaan Onderaan