Usb aansluiting voor memorystick

malero

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met de USB aansluiting voor de octavia III ?

ik krijg geen enkele memorystick actief op deze aansluiting, laden met een tomtom of mobieltje is geen probleem ik heb een Bolero radio met een CD en SD card lezer in het dashboard kastje zitten de SD card wordt direct herkend en werkt goed.

RoelF

Forumguru
Misschien geformatteerd in een ander bestandsysteem?
FAT32, NTFS (of linux en osx varianten)

malero

Nieuw lid
Dat is goed mogelijk ik heb de memory sticks zo uit mijn Golf6 variant gehaald een aangesloten.
Maar in welk bestandsformaat moet deze memorystick geformatteerd zijn voor deze radio ?

Staat dit in het instructie boekje wellicht?

Herman Janssens

Senior Member
Heeft iemand ervaring met de USB aansluiting voor de octavia III ?

ik krijg geen enkele memorystick actief op deze aansluiting, laden met een tomtom of mobieltje is geen probleem ik heb een Bolero radio met een CD en SD card lezer in het dashboard kastje zitten de SD card wordt direct herkend en werkt goed.

Opnieuw is de manual uw vriend. ‎

Conditions for successful connection

Only USB devices with the specification 2.0 can be connected.

The version of the file allocation table (FAT) of the connected device must be in
FAT16, FAT32 or exFAT format.

When playing from a device which holds a complex folder structure or a very
high data volume, there may be a delay when reading the audio files.

malero

Nieuw lid
Ondanks de manual en het formatteren van de usb stick(s) krijg ik deze nog steeds niet herkend.
Heb alle formaten geprobeerd om te formatteren maar geen resultaat de poort is nu dus alleen te gebruiken om iets op te laden.

RoelF

Forumguru
FAT32 is vaak de logische keuze, want je hebt er toch geen mp3tjes van meer dan 2gb tussen zitten, neem ik aan.
Ik zou even de dealer vragen naar de aansluiting te kijken.

Darkside

Forumguru
Ik heb als test op de USB aansluiting mijn Portable HD aangesloten.
Dit is een USB 2 HD van 320GB als FAT32 geformatteerd. Deze werkt perfect in de O3, de Golf7, de Leon III en natuurlijk mijn eigen vertouwde O2.

Denk dat je inderdaad even langs de dealer moet. Kijken of je daar je stick kunt testen in een showroom auto.
Werkt ie daar wel is de stick goed, En ligt het aan jouw USB aansluiting.

malero

Nieuw lid
bedankt voor je tip!
Ik heb net contact gehad met de Dealer en mag zometeen even langskomen.
Ik ga het daar zeker even in een auto van hun uitproberen,mocht de oorzaak bekend zijn ga ik het hier op het forum zeker melden.

EdK

Forumguru
hoe doe je je format ?
quick of volledige format ??

quick gaat namelijk niet werken

malero

Nieuw lid
Mijn usb aansluiting is waarschijnlijk gewoon defect de garage heeft inmiddels de uitkomst van het probleem doorgestuurd rechtstreeks naar de importeur/fabriek morgen of overmorgen hoor ik wat ze gaan doen om dit te herstellen de usb stick werkte in iedere andere octavia.

CDK

Forumguru
nu je weet waar het aan ligt, zal er vast snel een passende oplossing voor je zijn :)
goede tip trouwens van Darkside!

greetz Corné

rafa

Nieuw lid
Nog even een aanvullende vraag over de usb aansluiting in de O3 (Business Line).
De amundsen slikt de usb stick zonder probleem, de muziek wordt keurig afgespeeld.

Echter, na het bereiken van de bestemming laat ik de usb-stick doorgaans gewoon zitten, ik verwijder deze dus niet.
Als ik dan bijv. een dag later de auto weer start en na een paar minuten de radio inschakel dan herkent de Amundsen de stick niet (meer).
Als ik vervolgens de usb-stick eruit haal en er weer insteek pas dan herkent de Amundsen de stick.

Is dit een bij jullie bekend probleem(pje)?

note to myself: avatar vervangen ;)

malero

Nieuw lid
Ik heb een vergelijkbare situatie met mijn bolero radio op het moment dat ik de media functie via bluetooth telefoon heb gebruikt moet ik ook eerst de usb stick verwijderen en erop nieuw instoppen en dan werkt het weer. Wellicht dat dit komt door gezamenlijk gebruik van de poort op de Interface. ik ben allang blij dat het bij mij weer werkt omdat mijn interface defect was en deze 1000 euro kost...............(is gelukig vervangen onder garantie)

Bovenaan Onderaan