USB kabel wegwerken in een O2

Patrickme

Senior Member
Zoals het er nu naar uitziet zal zaterdag een aftermarket 2din radio geplaatst worden in mijn O2.
Nu zit de USB aansluiting aan de achterkant en wordt er een USB verlengkabel meegeleverd.
Dan rest mij alleen de vraag waar ik deze USB kabel het beste naar toe kan wegwerken en hoe.
Ik heb geen MDI aansluiting in mijn dashboardkastje.
Armsteun?
Dashboardkastje?
Vakje bovenop het dashboard?

Ik verneem graag jullie tips.

Havana

Forumguru
Ik heb een gat in mijn asbak geboord en 'm hier gelegd. Het gaat in mijn geval om een iPhone-kabel overigens, maar dat maakt weinig verschil. De iPhone ligt netjes stil in de asbak als ie aan de lader hangt.

Havana

Forumguru
Naar de armsteun is ook een goede optie maar in mijn geval was de kabel daar veel te kort voor.

Patrickme

Senior Member
@havana1982, armsteun zou mijn voorkeur ook hebben gezien dat ook al een soort van opening in zit maar weet alleen niet hoe ik de kabel daar makkelijk naar toe kan krijgen.

Zwapp

Forumguru
En het vakje linksonder het stuur? Is ook gestoffeerd en makkelijk en zonder boren een kabel door te trekken vanuit het dashboard!

VEEJAY

Forumguru
Sorry ik heb het laten doen door een audiozaak, de kabel kwam binnen ergens in de buurt van waar ook de koeling van het dashboardkastje binnenkomt.

Overigens had ik door hen ook een USB oplader kabeltje laten inbouwen die voeding kreeg vanuit het zekeringenkastje links zodat ie de smartphone kon opladen die links onder bij het raam hing.

Patrickme

Senior Member
@Zwapp ik heb dat vakje idd ook en voel daar idd een opening waar we mogelijk de usb kabel doorheen kunnen halen. Bedankt. Ik laat zaterdag weten of dit gelukt is.

Vanenkelen

Forumguru
Ik heb verlengkabeltje van mijn Zenec navi in het bakje voor de versnellingspook geplaatst.. Zie ook deze post.

img_0289-jpg.18100

Hoefde er trouwens geen gat voor te boren, er zit een smalle opening bovenin waar precies een usb-stekker en kabeltje doorheen past. Nadeel is dan wel dat het klepje (op een centimeter na) niet helemaal meer open gaat.

EdK

Forumguru
Heb het zelfde USB blokje wat je op de foto van @Vanenkelen ziet in het vakje bovenop het dashboard geplaatst.
Als je hier namelijk het rubberen matje eerst verwijderd ( ligt los in ) dan is kwestie van een 3 of 4 tal torx schroeven verwijderen en dan kun je deze uitnemen.
moest wel een gat boren ( 2 naast elkaar van 6mm) zodat de stekker van usb er doorheen kon.
Tevens ook in zelfde bakje de GPS antenne geplaatst.
Nu kleppie open en dan een USB in poort steken en lekker luisteren naar de muziek.

Had ook een externe HD powerd by USB, alleen met verloop kabel word lengte kabel te lang en werkte dus de HD niet meer. ( start op en stopt weer )

Bovenaan Onderaan