Mijn doel is niet zozeer een tweede koppeling met het audio deel maar simpel laden.
Audio afspelen kan die iPad wel via Bluetooth
Ik had in eerste instantie bedacht het bestaande LED lampje in de console op te offeren en dat gat groter te maken en daar een USB stekker in te zetten. Bij nader onderzoek was dat geen goed idee omdat dat LED lampje natuurlijk alleen brandt als de verlichting van de auto ingeschakeld is, dus die spanning gebruiken zou niet handig zijn. Daarnaast zal,er voor zo'n LED lampje niet veel stroom berekend zijn qua afzekering en bekabeling en zal de USB lader aanmerkelijk meer stroom verbruiken. Derde nadeel was het kwijtraken van het LEDje zelf ook al zou dat iets gecompenseerd worden door ingebouwde led verlichting van de USB lader.
Even goed gepuzzeld en natuurlijk zag ik de 12V sigaretteaansteker aansluiting in het afvalbakje bij de achterpassagiers. Even op de stekker daarvan gemeten en daar staat continu (zelfs bij uitgeschakeld contact) 12V op, dus perfect.
Bakje eruit gehaald en goed gevoeld en gekeken, ook bij het lampje in de console en er bleek net genoeg ruimte om de USB aansluiting links naast het lampje te plaatsen. Het engste gedeelte was het gat maken in het plastic, wel oppassen want de luchtkanalen van de roosters voor de achterpassagiers loopt hier langs. Heb heel ondiep gesneden, net door het plastic heen dus.
Nog niet verder afgemaakt, post verder zodra het af is.