Usb stick / columbus

Binnenkort komt mijn nieuwe octavia style business binnen met het columbus systeem er in.

Kan iemand mij vertellen wat de maximale usb stick capaciteit is die herkend wordt door het systeem?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Frenkie

Forumguru
Echt "grote" USB sticks zijn er nog niet echt. Ik gebruik zelf een 32 GB stick, geen enkel probleem hiermee.

Wat bedoel je met niet echt groot? Er is toch al een 64gb en 128gb beschikbaar. Weet iemand of de 64gb herkend wordt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Frenkie

Forumguru
klopt, die zijn er. Maar aangezien je in de O3 style business ook 2 SD sloten hebt waarin je kaarten kan doen tot in ieder geval 128 GB (zelf getest, rij er nog mee rond), kun je deze volgens mij makkelijker gebruiken dan de USB stick. Ik gebruik die ingang meestal voor mijn telefoon (opladen/android auto).

Mocht je toch USB sticks willen gebruiken, herkend zullen ze wel worden. Zie niet in waarom en hoe er daarin een limitering in kan zitten. Let wel op dat het Columbus systeem beperkt is in het aantal bestanden dat de database kan lezen. Na de eerste 10000 bestanden is de index vol en zul je de rest van de bestanden ook niet eens zien, en dus ook niet af kunnen spelen.

Frenkie

Forumguru
En daar moet je wel redelijk mee uitkijken. Ik heb een tijd terug een usb stick uit China besteld. Was aangekondigd als 1 TB (vond ik al apart), maar bij aankomst bleek je na de eerste 8 GB niets meer weg te kunnen schrijven.
Tevens gaf mijn systeem meteen bij het inprikken al aan dat er een virus op stond. Ook lekker voor een "nieuwe" stick.

Bakkertje

Forumguru
Overigens is het prijsverschil heel groot met de eerst volgende van 128 GB (ruim het dubbele) en in dat geval zou ik wel serieus mijn twijfels hebben bij een 17 dollar kaartje.. Waar dan ook nog 2 adapters bijzitten..

EdK

Forumguru
Ik weet dat mensen als @EdK het waarderen als ik er dan meteen een linkje bijplak naar een Chinese website
Niet specifiek een chinese site maar gewoon de site waar het is te verkrijgen.
Mijn mening is dat als je dan iets hebt aangeschaft en raad het iemand aan of in die trant zet dan ook die website erbij zodat je de andere leden tot op hun wenken bediend...

Halve info is geen info..

Bovenaan Onderaan