USB stick i.c.m. MDI

alausegger

Nieuw lid
Hallo,
Afgelopen week mijn Superb Combii 1.6TDI in ontvangst genomen en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb er een MDI bijgenomen met een USB kabel.
Mijn vraag is hoe groot de USB stick mag zijn? Worden er nog eisen gesteld aan de snelheid van de USB stick?

Wie kan zijn ervaringen delen?

My1stIbi

Actief lid
Des te groter de stick des te sneller wil je 'm hebben. Anders duurt 't veel te lang voor je 'm vol gekopieerd hebt ;)
In m'n Ibiza met af-fabriek USB heb ik een 16G stick. Werkt prima!

Misschien moet je hem wel als FAT32 formateren. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik kan me zo voorstellen dat NTFS een probleem gaat geven.

My1stIbi

Actief lid
FAT32. NTFS wordt door (bijna?) geen enkele speler ondersteund omdat het onnodig complex is voor 't doel en de licentie's waarschijnlijk ook duurder zijn.
FAT16 kun je overigens niet gebruiken voor 16G sticks.

Misschien als je Windows in je NAV krijgt dat je met NTFS wat kunt. :smirk:
Stabiliteit hebben we het dan even niet meer over.

alausegger

Nieuw lid
Mijn 16 GB stick is binnen. Ik heb deze niet geformateerd, maar direct gevuld met MP3 en het werkt prima in mijn auto. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de default formateerwijze is van sticks die je besteld.

My1stIbi

Actief lid
@Jurgendb: NTFS is een robuuster filesysteem als FAT hoor. Maar we raken off-topic.

@alausegger: mooi dat 't werkt :). Af fabriek zal de stick ook FAT32 hebben. Dat kun je zien als je 'm in je computer steekt en met de rechtermuistoets op de drive de eigenschappen opvraagt.

tmbreuker

Nieuw lid
ik heb intussen een 32GB USB stick icm met Columbus. Ik zou graag willen dat deze at random wordt afgespeeld, maar ben helaas nog niet tegen die optie aangelopen. Mix werkt alleen voor de huidige folder. Ik heb uiteraard de muziek in verschillende folders zitten. Is dit dan niet mogelijk, of mis ik iets?

hemi24

Forumguru
één mp3 in de root zou voldoende moeten zijn. En dan in de setup "shuffelen incl. submappen"...

tmbreuker

Nieuw lid
@hemi24: Dank voor je antwoord, dat was inderdaad de juiste truc! Ben dus een happy luisteraar nu. Nu nog kijken welke keuze ik maak met de telefoon; via de externe sim modus kan ik helaas geen e-mail meer ophalen via de telefoon. Als die uitzet, schiet de Columbus bij ieder piepje (agenda, e-mail, batterij bijna leeg...) in de bluetooth audio modus, best annoying. Nog even aankijken dus...

Bovenaan Onderaan