USB wordt gelezen

G.M.

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Kodiaq Sportline van 2020.
Nu wil ik graag gebruik maken van Apple CarPlay, kan bij mij alleen via het kabeltje.
Het probleem is dat er telkens in het navigatiescherm de melding komt te staan van: USB wordt gelezen
En dit blijft ie maar herhalen.
De CarPlay werkt dus niet.
Ik heb het navigatiesysteem al meerdere malen gereset maar niets helpt. Ik heb een IPhone 12 met IOS 15.4 en een splinter nieuw origineel Apple kabeltje. Wie weet wat ik hier aan kan doen om het werkend te krijgen? Dealer weet het helaas ook niet.

hemi24

Forumguru
Die melding “USB wordt gelezen” kun je heel simpel wegdrukken.
Vervolgens zou je via de sneltoets “APP” CarPlay moeten kunnen selecteren.
Moeilijker is het niet en wordt het ook niet..!

B-S

Lid
Ik heb dit in een Astra met Carplay ook gehad. Als je de ‘Muziek’ app van Apple zelf op de telefoon opent (en je USB kabel verbonden is) werd Apple Carplay pas geactiveerd.

Wellicht is dat het ‘trucje’. Dit hoeft maar één keer, daarna start ie automatisch op. En kun je de muziek app indien gewenst negeren.

Pietdevries

Actief lid
Heb je Carplay al elders gebruikt? Wat niet zo duidelijk word aangegeven is dat om het te kunnen gebruiken je Siri geactiveerd moet hebben.

Bakboord1

Forumguru
Als mijn telefoon gelockt is koppelt ie niet.
Als ik m unlock dan verbindt ie wel.
Gelukkig had mijn tiener dit al snel door.

Pietdevries

Actief lid
Ah een stap verder. Ik heb wireless dus weet niet 100% zeker of het hetzelfde is maar volgens mij vroeg de telefoon bij eerste keer carplay koppelen of hij Carplay mocht starten als hij op slot zat. Misschien even opnieuw koppelen?
Edit: huh in de settings staan verschillende auto's met een andere instelling erin. De mazda was een proefrit, die was met kabel. De andere draadloos. Maar tijdens de proefrit ook gestopt en hoefde niet opnieuw telefoon te unlocken, ging gewoon automatisch weer aan.
7618E288-F5E6-44B6-9A80-88F8B0F324DC.png 686849D7-24EB-4C8F-84AC-423BCBC131C1.png

G.M.

Nieuw lid
Iedereen bedankt voor alle tips maar het heeft helaas niet geholpen.
Het blijkt in het informatie/ navigatie systeem van de auto zelf te zitten.

Bijlagen

• 3BD251CC-5CC1-4EA8-88B0-820FAFF8268D.jpeg
    3BD251CC-5CC1-4EA8-88B0-820FAFF8268D.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 41

hemi24

Forumguru
Wat gebeurt er bij jou dan als je op die melding “usb wordt gelezen…” drukt?
Dan verdwijnt die melding toch?

Ik had dit ook regelmatig in onze Karoq. Wat me opvalt, is dat het vaker optreedt als ik de iPhone al gekoppeld heb voordat ik het contact aanzet. Als ik wacht totdat SmartLink gestart is, lijkt het beter te gaan. Misschien werkt dat voor jou ook?

Antera

Donateur
Laat je software van het systeem even nazien op update’s. En als je er zoveel problemen heb valt dit niet nog onder de garantie?

G.M.

Nieuw lid
Wat gebeurt er bij jou dan als je op die melding “usb wordt gelezen…” drukt?
Dan verdwijnt die melding toch?
Als ik er op druk blijft de melding gewoon staan.

Wat me opvalt, is dat het vaker optreedt als ik de iPhone al gekoppeld heb voordat ik het contact aanzet. Als ik wacht totdat SmartLink gestart is, lijkt het beter te gaan. Misschien werkt dat voor jou ook?
Het werkt inderdaad beter om eerst de auto te starten en dan pas de iPhone aan te sluiten.
Laat je software van het systeem even nazien op update’s. En als je er zoveel problemen heb valt dit niet nog onder de garantie?

Het systeem heeft inmiddels een update gehad, probleem blijft helaas.

Ik had dit ook. Bij mij werkte om eerst op de usb melding te drukken en daarna op het kleine Apple CarPlay logo te drukken.
Toen kreeg ik een melding om mijn telefoon en het werkte hierna

Bovenaan Onderaan