v riem spanner/dynamo problemen Skoda Felicia II (6U1) 1.3 68PK

timmeehh

Nieuw lid
Goedenmiddag,
mijn naam is Tim en ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een Skoda Felicia II (6U1) 1.3 68PK uit 2000 en heb problemen met de dynamo. Ik wilde zelf even gaan kijken of ik de borstels kan vervangen, maar ik kan nergens de spanner vinden van de v snaar waardoor ik heb eruit kan halen...
Is hier op het forum een How To van? Of weet iemand hier nog Tips en Tricks voor?

Mvg,
Tim

The bone collector

Senior Member
Inderdaad, zoals Ronnie zegt. Tenzij je een versie met airco zou hebben, maar die zijn heel zeldzaam.

Gewoon de moer aan de poelie losdraaien en dan kan je alles demonteren.

pansaebr

Actief lid
Beste,

Welk probleem heb je , blijft het lampje van de batterij branden en is de spanning te hoog of te laag ??, of flikkert het lampje op het tempo van het toerental van de motor ??
Indien het lampje blijft branden de spanningsregelaar kan je zo vervangen zonder de alternator te demonteren, indien het lampje knippert is er een diode defect in de brug. Als het nog de oorspronkelijke alternator is zit er ook een beveilgingszenerdiode op ( begrenst de spanning op max 24V ) is normaal een wit blokje achteraan de alternator.
( spanningsregelaar is bijvb hier te bestellen:
http://www.mijnautoonderdelen.nl/au...98-50kw/accus-starten-laden/spanningsregelaar )

Bovenaan Onderaan