Chris
Lid
Beste forumlezers,
Al enige tijd heb ik de bekende problemen gehad met mijn remmen (trillend stuur). Eerst had de dealer onder garantie de remschijven voor vervangen, waarna een paar duizend kilometer alles ok leek. Helaas is deze dealer helaas gestopt (Van Dorst Oosterhout heeft Skoda/Seat verkoop verkocht aan garage Tichelaar) en ben nu klant bij Arnold de Rijk in Roosendaal, dat hele verhaal is bij mij al een hele soap story, maar dat terzijde. Overigens hebben zowel van Dorst als Arnold de Rijk perfect en zeer klantvriendelijk/professioneel gereageerd, niets dan lof hiervoor (heb wel andere ervaringen gehad, daarom zit ik nu bij dealer in Brabant…….). Het probleem van zwaar trillend stuur keerde echter weer terug, waarna de dealer het probleem zeer grondig aanpakte en alles vervangen heeft, o.a. remschijven, remblokken, remklauwen, wiellagers, etc. In Roosendaal had men me al verteld dat dit nodig zou zijn indien het probleem zou terugkeren na inpassing van nieuwe remschijven voor.
Tot mijn verbazing is er nu weer een heel vaag probleem, ook mijn garage is verbaasd dat na alle moeite er weer iets met de remmen aan de hand is. Nu begint mijn stuur weer heftig te trillen, echt maar sporadisch, per 10 keer remmen 1 keer! Het lijk wel of er bij een bepaald punt op de remmen een trilling optreedt. Voordien was het bij elke remactie raak wat trilling betreft, na de vervanging van zowat alles is het nu geleidelijk weer erger aan het worden, maar dan wel 1 op de 10 keer remmen………….
Vanwege de gedwongen dealer wissel is de communicatie natuurlijk niet optimaal, maar ik herinner me dat de monteur bij van Dorst me vertelde dat indien het probleem terugkeerde er iets opnieuw afgesteld of gedraaid moest worden, terwijl bij Arnold de Rijk men vervolgens na mijn klacht alles vervangen heeft. Me dunkt dat dit zeker het probleem opgelost zou moeten hebben, wat men in Roosendaal ook aangaf. Zou er aanvullend toch nog iets veranderd/afgesteld moeten worden, zoals van Dorst indertijd aangaf?
Alle reacties zijn welkom, 4 oktober moet de Octavia binnen voor een 60.000km beurt en dan wil men ook opnieuw naar de remmen kijken, men doet zeker zijn uiterste best en ik hoop dat ik met jullie ideeën samen met de dealer mijn Octavia weer perfect kan maken!
Mvg,
Chris
Al enige tijd heb ik de bekende problemen gehad met mijn remmen (trillend stuur). Eerst had de dealer onder garantie de remschijven voor vervangen, waarna een paar duizend kilometer alles ok leek. Helaas is deze dealer helaas gestopt (Van Dorst Oosterhout heeft Skoda/Seat verkoop verkocht aan garage Tichelaar) en ben nu klant bij Arnold de Rijk in Roosendaal, dat hele verhaal is bij mij al een hele soap story, maar dat terzijde. Overigens hebben zowel van Dorst als Arnold de Rijk perfect en zeer klantvriendelijk/professioneel gereageerd, niets dan lof hiervoor (heb wel andere ervaringen gehad, daarom zit ik nu bij dealer in Brabant…….). Het probleem van zwaar trillend stuur keerde echter weer terug, waarna de dealer het probleem zeer grondig aanpakte en alles vervangen heeft, o.a. remschijven, remblokken, remklauwen, wiellagers, etc. In Roosendaal had men me al verteld dat dit nodig zou zijn indien het probleem zou terugkeren na inpassing van nieuwe remschijven voor.
Tot mijn verbazing is er nu weer een heel vaag probleem, ook mijn garage is verbaasd dat na alle moeite er weer iets met de remmen aan de hand is. Nu begint mijn stuur weer heftig te trillen, echt maar sporadisch, per 10 keer remmen 1 keer! Het lijk wel of er bij een bepaald punt op de remmen een trilling optreedt. Voordien was het bij elke remactie raak wat trilling betreft, na de vervanging van zowat alles is het nu geleidelijk weer erger aan het worden, maar dan wel 1 op de 10 keer remmen………….
Vanwege de gedwongen dealer wissel is de communicatie natuurlijk niet optimaal, maar ik herinner me dat de monteur bij van Dorst me vertelde dat indien het probleem terugkeerde er iets opnieuw afgesteld of gedraaid moest worden, terwijl bij Arnold de Rijk men vervolgens na mijn klacht alles vervangen heeft. Me dunkt dat dit zeker het probleem opgelost zou moeten hebben, wat men in Roosendaal ook aangaf. Zou er aanvullend toch nog iets veranderd/afgesteld moeten worden, zoals van Dorst indertijd aangaf?
Alle reacties zijn welkom, 4 oktober moet de Octavia binnen voor een 60.000km beurt en dan wil men ook opnieuw naar de remmen kijken, men doet zeker zijn uiterste best en ik hoop dat ik met jullie ideeën samen met de dealer mijn Octavia weer perfect kan maken!
Mvg,
Chris