Vaarwel......

Eduardo

Forumguru
Beste Yeti-fans,

Met pijn in het hart neem ik afscheid vd Yeti-club.
De afgelopen jaren 2 Yeti's gereden, de 1e jong gebruikt, de laatste nieuw gekocht.
Dat alles particulier, dus van zuur verdiende centjes........

En dat is nu het probleem.
Sinds de update en een BPM-verhoging is de Yeti duizenden euro's duurder geworden.
Inclusief afleveringskosten zitten we bijna aan de € 27.000
Dat wordt me financieel een beetje te gek.

De Yeti's zijn voor mij hele fijne auto's geweest, verrassend zuinig. Reed er gemiddeld 1:15 mee.
Dus dat is naar mijn idee voor een auto van die omvang heel netjes.
Ik kijk er met veel plezier op terug...

Vriendelijke groet,
Eduardo
 
E

Ex-lid 2926

Waarom wat anders Eduardo. Lekker doorrijden in zo'n mooie Yeti totdat we met een jaar of tien allemaal aan de electrische auto moeten. En als straks de nieuwe Yeti komt in het gewaad van een gekrompen Kodiaq ben je blij dat je nog zo'n origineel vormgegeven Yeti rijdt. Niet wegdoen dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 

CDK

Forumguru
@Eduardo, is doorrijden met de huidige yeti geen optie? Als ik zo tevreden was van m'n auto zou ik wel 1 of 2 of 3 jaar langer doorsparen, of desnoods de auto gewoon oprijden :jaja:
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat alles particulier, dus van zuur verdiende centjes........

Jammer dat je afscheid denkt te moeten nemen. Er zijn vast nog opties, maar die moet je willen natuurlijk.

En voor jouw informatie, ik heb een leaseauto maar die wordt ook van zuurverdiende centjes betaald hoor. Over de looptijd betaal ik ook de helft van de aankoopprijs aan netto bijtelling en ik aan het eind van de rit heb ik niks om te verkopen.
 

vleier

Forumguru
Jammer dat je afscheid denkt te moeten nemen. Er zijn vast nog opties, maar die moet je willen natuurlijk.

En voor jouw informatie, ik heb een leaseauto maar die wordt ook van zuurverdiende centjes betaald hoor. Over de looptijd betaal ik ook de helft van de aankoopprijs aan netto bijtelling en ik aan het eind van de rit heb ik niks om te verkopen.


Maar je krijgt dan wel weer voor het halve geld een nieuwe en je hebt geen overhoudskosten toch?
 

B.Stuurder

Forumguru
Maar je krijgt dan wel weer voor het halve geld een nieuwe en je hebt geen overhoudskosten toch?

Het is goedkoper dan een auto die gelijkwaardig is kopen en onderhouden, maar het is zeker niet gratis! Dat is mijn punt. En een nieuwe auto betaal je ook niet volledig, als je hem inruilt na een aantal jaar is er een restwaarde. Onderhoud bij een nieuwe auto is normaal gesproken ook minimaal. Het verschil is niet zo groot als veel mensen denken en daarbij kan ik en velen met mij, niet de auto kiezen die ze zelf echt zouden willen rijden. Dus je rijd een auto, die mooi en nieuw is, maar gewoon geld kost en eigenlijk niet is wat je zelf zou kopen.
 

vleier

Forumguru
Het is goedkoper dan een auto die gelijkwaardig is kopen en onderhouden, maar het is zeker niet gratis! Dat is mijn punt. En een nieuwe auto betaal je ook niet volledig, als je hem inruilt na een aantal jaar is er een restwaarde. Onderhoud bij een nieuwe auto is normaal gesproken ook minimaal. Het verschil is niet zo groot als veel mensen denken en daarbij kan ik en velen met mij, niet de auto kiezen die ze zelf echt zouden willen rijden. Dus je rijd een auto, die mooi en nieuw is, maar gewoon geld kost en eigenlijk niet is wat je zelf zou kopen.

Heb je gelijk in.
 

Eduardo

Forumguru
Beste Yeti-vrienden.
Sinds enige jaren kan ik het me veroorloven nieuw te rijden. In een ver verleden heb ik wel moeten lenen om een auto te kunnen kopen.
Vanuit de gewoonte om binnen 3 jaar weer te vernieuwen, anders moet je zo'n kruiwagen geld meenemen, heb ik inmiddels de Yeti ingeruild.
 

Eduardo

Forumguru
Nee hoor, ik heb een gloednieuwe Peugeot 2008 aangeschaft.
Bevalt prima, maar is natuurlijk geen Yeti......
Ik miste trouwens de smiley bij je vraag, Kempes.....
 

MrEdge_

Forumguru
Maar je krijgt dan wel weer voor het halve geld een nieuwe en je hebt geen overhoudskosten toch?
Er zijn verschillende lease-varianten. Ik krijg van mijn werkgever een bepaald budget en mag daar een auto voor uitzoeken. Over die auto betaal ik bijtelling. Ik ben vrij in de keuze en mag ook een duurdere auto leasen dan mijn budget toestaat. Dat gedeelte betaal je dan van je netto loon. Goedkoper mag ook, dan krijg je het er bruto bij. Je kunt er zelfs voor kiezen helemaal geen lease auto te rijden. Dan krijg je het budget bruto bij je salaris opgeteld en krijg je een vast bedrag per km aan reiskostenvergoeding.

Als je dat allemaal in overweging neemt is in mijn geval het rijden van een lease auto exact even duur als het zelf kopen, alleen heb je er geen zorgen bij. Ik denk dat met de privé-lease hype het steeds aantrekkelijker wordt om zelf iets te regelen ipv een "auto van de zaak".

On topic: vaarwel en veel veilige km's toegewenst met je nieuwe auto!
 
Bovenaan Onderaan