Vacuum

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het vacuum van mijn octavia, wanneer ik de motor uitzet hoor ik een sissend geluid uit de buurt van de rembekrachtiger komen, tevens heb ik totaaal geen remdruk als de motor af staat, hoe hard ik ook op het rempedaal druk de auto gaat toch rollen.

dus ik vermoed een vacuum probleempje, nou las ik dat de slang die van de tandempomp naar de rembekrachtiger loopt wel vaker de oorzaak is van dit soort problemen dus ga ik die maar eens vervangen.

kan ik deze gewoon lostrekken en een nieuwe erin drukken of sloop ik dan iets?
het serienummer staat erop dus bestellen bij de dealer moet geen probleem zijn.

EdZ

Donateur
Bij mijn weten dient de bekrachtiger (vacuum) alleen als hulpmiddel. Zonder bekrachtiger moet je alsnog kunnen remmen. Stel je voor dat de slang onderweg los zou schieten, dan zou je dus geen remdruk meer hebben. Dat kan/mag nooit een single point of failure zijn. Er lijkt mij meer aan de hand.

ik heb ondertussen verder gezocht en denk dat de slang waar ik het over had lekt, de slang die van de vacuumpomp naar de rembekrachtiger gaat. nou wil ik deze vervangen maar vraag ik me af of ik deze zo los kan trekken uit de rembekrachtiger of maak ik dan alles stuk?

Ronnie

Forumguru
Kun je gewoon met rubberstop en al eruit trekken, zal even sissen omdat het laatste beetje vacuum ontsnapt.
In de vacuumslang zit een terugslagklepje van kunstof, was deze niet lek? (deze trouwens ook mee vervangen)

beste ronnie bedankt voor je antwoord.
Ik ga de slang van vacuumpomp naar rembekrachtiger vervangen, tevens haal ik zo'n nieuwe rubber stop die in het huis van de rembekrachtiger zit.

welk klepje dat ik ook moet vervangen bedoel je, dan bestel ik die ook bij de dealer. Ik denk dat de dealer de onderdeelsnummers er wel bij kan zoeken als ik er even langs ga.

Bovenaan Onderaan