VAG-COM/MaxiDot instellingen nieuwe Roomster?

Captain Hook

Forumguru
Ben inmiddels begonnen een lijstje te maken met welke instellingen ik zelf c.q. de dealer zou moeten doen bij het afleveren van mijn bestelde Roomster (1.2 TSI DSG Scout).

Naar ik begrepen heb kunnen een aantal dingen op de Roomster niet zelf ingesteld worden die je tegenwoordig bij de O2 FL je wel zelf kunt doen (?)

-automatische deurvergrendeling en -ontgrendeling instellen (dealer)
-mate van stuurbekrachtiging tikkie zwaarder (dealer)

Heeft de Roomster eigenlijk coming home/leaving home? Of is dat voorbehouden aan Skoda's met specifiek een ingebouwde lichtsensor?

Roept u maar, wat is nog meer zinnig?

ps: nee, ik weet nog niet wanneer mijn Roomster komt, maar moet toch wat om de tijd door te komen. :smirk:

Captain Hook

Forumguru
Bedankt Bobby45. Dat gordelpiepje hoeft niet uit voor mij.

Corner licht op de mist lampen; is dat nou wel of niet een standaard feature op de Roomster? Want in de prijslijst wordt gesproken over het Vision pakket wat je zou moeten hebben, wil dat werken.
Kun je dat zelf via Maxidot instellen of moet de dealer dat doen?

"1 op japanse instelling" ??? dat begrijp ik niet...?

bobby45

Actief lid
icon1.gif

Bedankt Bobby45. Dat gordelpiepje hoeft niet uit voor mij.
OKE

Corner licht op de mist lampen; is dat nou wel of niet een standaard feature op de Roomster? Want in de prijslijst wordt gesproken over het Vision pakket wat je zou moeten hebben, wil dat werken.
ZIT NORMAAL IN JE COMPUTER ALLEN ZAL DE DEALER HIER BIJ KUNNEN OF IEMAND MET EN VACOM .
MIJN DEALER ZET HET NU OP ALLE SKODA,S AAN.
IK HEB EN GOEDKOPE BISSLINE O2 MAAR KON HIJ ZO AAN ZETTEN.

Kun je dat zelf via Maxidot instellen of moet de dealer dat doen?
KUN JE BETER DOOR DE DEALER LATEN DOEN DE LAASTE SOFTWARE EN HIJ MOET UIT ZIJN SLAAP STAND GEHAALD WORDEN DOOR DE DEALER DUS DIE ZIJN TOCH FF AAN HET PRUTSEN IN DE SOFTWARE.

"1 op japanse instelling" ??? dat begrijp ik niet...?
IK ZIET GEWOON OP ENGELS DUS LITER/100KM BIJ DE POMP REKEN IK HET WEL FF UIT MIJN HOOFT OM :super:

EdK

Forumguru
bij 20km per uur dat je portieren op slot gaan ! Anti Carjack heet t geloof ik.
japanse instelling houd in dat je de brandstof verbruik in aantal Km per liter ipv de aantals liters per 100Km

EdK

Forumguru
De tripmeter gaat maar tot 2000 Km en dan reset deze weer op Nul.
Hiermee ben ikzelf niet blij en wil kijken of dit in maxidot (door dealer ) te veranderen is tot een hoger aantal Km.

Dan indien je dat prettiger vind van liters per 100Km naar 1 liter op .... Km.

Captain Hook

Forumguru
@bobby45: daar vind ik info hoe rain closing aangezet moet worden.
Niks over corner lights op een Roomster modeljaar 2011... :confused:

Captain Hook

Forumguru
Heeft de Roomster eigenlijk coming home/leaving home? Of is dat voorbehouden aan Skoda's met specifiek een ingebouwde lichtsensor?

Iemand enig idee of dit (software matig) mogelijk is?

Captain Hook

Forumguru
Als ik onderstaand lijstje aan m'n Skoda dealer geef, zou 'ie het dan uit (kunnen) voeren op mijn nieuwe Roomster?

Control Module 46

Anti Carjack Unlock Byte 00 Bit 3 (deuren ontgrendelen)
Anti Carjack Lock Byte 00 Bit 4 (deuren op slot bij 15km/h)

Knipperlicht bij ontgrendeling Byte 10 Bit 2 (alleen met AB)
Knipperlichten bij vergrendelen Byte 11 Bit 2 (alleen met AB)

Control Module 09

Leaving Home Byte 00 Bit 5 (gelieve op 20 seconden te zetten) (kanal 002: 20)
Coming Home Byte 00 Bit 7 (gelieve op 20 seconden te zetten) (kanal 001: 20)

Ik heb gecheckt en bovenstaande control modules zijn aanwezig in de Roomster (hetzelfde als de Fabia II). Maar b.v. die Coming/Leaving Home functionaliteit; werkt dat? Of is dat nog van iets anders afhankelijk?
Kan hier iemand een zinnig licht (!:grin:) op schijnen?

Bovenaan Onderaan