VAG H15 fitting voor DRL in de O-III

Wesly

Senior Member
Jammer, in de Octavia III zit een H15 fitting voor drl en groot licht gecombineerd. Ik wil geen xenon kit inbouwer en wil ook geen ledstrip plaatsen ter vervanging.

Weet iemand al iets meer over H15 verlichting welke meer/witter licht geeft dan de standaard (waarschijnlijk) osram lampen? Ik weet dat er ook kapjes voor over de lampen bestaan maar dat lijkt mij ook niks. Het liefst zou ik iets van Philips Xtreme Power oid willen hebben maar deze worden zover ik weet niet gemaakt in H15.

Dennis Nijholt

Forumguru
is een eis op me auto...xenon wil niet meer zonder..heb nu 2 keer in het donker gereden met de Citigo en vind het verbazend weinig licht geven...ja ik rij in de no wheres land of Drenthe rond..dus aarde donker.

Wesly

Senior Member
Tja jongens, ik begrijp het. Maar volgens mij zijn al die xenon setjes niet bi-xenon, dus zal de drl stand waarschijnlijk altijd een gewoon gloeilampje zijn die appart in de lampvoet is ingebouwd. En om nou 1700 euro extra te betalen om xenon af-fabriek te hebben vind ik gewoon te veel. Het gaat mij alleen om de drl een wat moderner ( led en/of wit licht ) voorkomen te geven.

Als je overigens die Philips Xtreme Power of de Osram Nightbreaker Plus hebt dan heb je geen xenon meer nodig hoor deze lampen geven in het geval van de Philips in de Amerikaanse uitvoering tot 100% meer licht dan een gewone halogeen.

CDK

Forumguru
@Wesly, als je er geen €1700,- voor over hebt is die link die ik stuurde toch juist aantrekkelijk? voor 80 euries heb je een mooie moderne look

greetz Corné

Wesly

Senior Member
@Wesly, als je er geen €1700,- voor over hebt is die link die ik stuurde toch juist aantrekkelijk? voor 80 euries heb je een mooie moderne look

greetz Corné
Maar als ik goed naar de foto kijk zit er in de lampvoet van dit setje gewoon een simper halogeentje voor de DRL. Dus waarschijnlijk geen verbetering....

CDK

Forumguru
ze hebben het over een 'lelijk' geel drl lampje en de vervanger zou een wittere kleur hebben, het xenon grootlicht staat 8000K op zag ik, lijkt mij persoonlijk een mooie upgrade, veel meer is er trouwens niet op de markt momenteel

CDK

Forumguru
drl is verplicht dus die pilot h15 lamp is geen optie, vandaar dat ik die andere link gestuurd had, die 1e zou een optie zijn als dat er voor de O3 is maar die moet dan wel goedgekeurd zijn anders kan je weer problemen krijgen bij de apk keuring

peterbaarlo

Senior Member
wellicht is dit wat? een sleeve die over de originele lamp gaat.

26_174_b.jpg

je zult er op achteruitgaan in intensiteit maar de kleur zal witter worden.

link naar gebruikers plaatjes op een internationaal tdi forum
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=378412

CDK

Forumguru
vaak zijn ze te blauw.... oom agent pakt hier heel graag zijn schrijfblokje voor.....:nono:

Wesly

Senior Member
vaak zijn ze te blauw.... oom agent pakt hier heel graag zijn schrijfblokje voor.....:nono:
Welke bedoel je Corne, de kapjes of de lampjes? Ze zeggen nl dat de kleur van de lampjes 4200k is en dat valt reuze mee. Ik heb ze ook in 3450k gezien maar volgens mij zijn dat gewoon de ori Flosser cq Osram lampjes.

CDK

Forumguru
als de kapjes er op zitten kan het te blauw zijn, jaren geleden was dat in vrachtwagenland ook een rage, de ene na de andere werd op de bon geslingerd, vermoedelijk is het ook een afkeurpunt bij apk

Bovenaan Onderaan