Vakantie

We zijn net terug van vakantie uit Italië.

De Roomster is mij ontzettend goed bevallen. Normaal kreeg ik altijd last van mijn rug tijdens zo'n afstand. Dit was bij de Roomster niet het geval.

De 1.4 motor beviel prima. Op de duitse autobahn konden we prima meekomen. In de bergen moest de auto wel hard werken. Het verbruik viel me ondanks dat we behoorlijk doorgereden hebben mee. Over 3.000 km had de auto een gemiddeld verbruik van 7.2 liter op 100 km.

De hoeveelheid bagage die we mee konden nemen was echt ontzettend groot.

van inkel

Forumguru
Moet heel erg in trek zijn bij de pizzakoeriers :grin:.
In Oostenrijk ben ik bijna alleen maar O1 en O2 tegen gekomen
en 1 nederlandse Roomster (Timmelsjoch Pas)

Fille

Nieuw lid
Moet heel erg in trek zijn bij de pizzakoeriers :grin:.
In Oostenrijk ben ik bijna alleen maar O1 en O2 tegen gekomen
en 1 nederlandse Roomster (Timmelsjoch Pas)
In Spanje aan de Costa Blanca hebben wij op 14 dagen 2 Roomsters gezien, met Spaanse nummerplaat.

Ik zou ze toch liever meer zien. Ik vind het jammer dat het model niet goed verkoopt. Ik maak me zorgen over de inruilprijs. Die zal volgens mij behoorlijk tegenvallen omdat het model niet aanslaat. Tevens heeft Skoda de nieuwprijzen behoorlijk verlaagd. Dit helpt ook niet mee voor de waardevastheid.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat je gelijk hebt en de inruilprijs wel ff schrikken zal zijn. Ik hoop aan de andere kant juist over een paar jaar voor weinig een mooie tweedehands Roomster te kopen.

EdK

Forumguru
Tevens heeft Skoda de nieuwprijzen behoorlijk verlaagd. Dit helpt ook niet mee voor de waardevastheid.

Ja de basisprijs is inderdaad lager geworden !
Maar hij is ook technisch en kwa accessiores flink uitgekleed !
Dus dat drukt de prijs uiteraard aardig !!
Want je denkt toch niet dat een fabrikant de prijs verlaagd en de wagen niet uitkleed ?

Dus met mijn uitvoering ( style ) ga ik er vanuit dat ik over een 2 jaar een acceptabele prijs zal terug krijgen !!

jaspernl

Actief lid
We zijn net terug van vakantie uit Italië.

...

De hoeveelheid bagage die we mee konden nemen was echt ontzettend groot.

De kofferbak is eigenlijk nog het enige waar ik me nog een beetje zorgen over maak... Ik bedoel: hij is wel hoog, maar in mijn herinnering helemaal niet zo diep...
Bij ons moet er de komende tijd nog een kinderwagen mee. Zo'n ding is fors, kan ik je verzekeren. Met de stoelen op de achterste stand, kan ie net in de kofferbak in de breedte. Dan blijft er bovenop nog best wat ruimte over, maar ik hoop dat het genoeg zal blijken te zijn...

Hoe zijn jullie op vakantie gegaan qua roomster-config? met alle achterstoelen er uit??

jaspernl

Actief lid
We hebben de middelste stoel thuisgelaten en één stoel opgeklapt.

ah, ok. dank voor de info.
dat gaat bij ons straks dus niet: we zitten er dan met 4tjes in. Alleen die middelste stoel zou er evt uit kunnen, maarja...

(gelukkig heb ik wel dakrails en dakdragers erbij. Kan ik altijd nog een dakkoffer meenemen als het echt blijkt te moeten. Oh ja, en ik heb een trekhaak... Dus een aanhanger kan ook... :1761: )

JeeWee

Actief lid
Hoe is het Roomster gehalte in Italie???

Tijdens mijn twee weken durende vakantie aan de Italiaanse Bloemenrivièra heb ik vrijwel dagelijk genoten van het af- en aanrijden van een Roomster op Italiaans kenteken. Hollandse zuinigheid gecombineerd met een Italiaans gevoel voor stijl, zou je denken.

Op de laatste dag bleek de chauffeuse echter een Nederlandse dame te zijn, die door een permanent verblijf inmiddels een Italiaanse verblijfsvergunning heeft. Wel Hollandse zuinigheid, maar hoe het nu zit met dat Italiaanse gevoel voor stijl......?

Boet

Actief lid
Achterstoelen hóeven niet in de achterste stand, tenzij de passagiers twee meter plus zijn. Ik krijg er zelf moeiteloos een compleet gezin inclusief (veel) bagage in.

Je kunt tot aan het dak laden en de middelste stoel thuislaten. Verder past er gerust een platte tas oid ónder de voorstoelen.

Bovenaan Onderaan