Vaker op de brug dan op straat

Status
Niet open voor verdere reacties.

snake

Nieuw lid
hallo allemaal,ik heb een probleem/vraag de laaste paar maanden krijg ik weer vreemde kuren met de fabia zoals niet open en dicht gaan van de ramen aan de linkerkant,het niet open gaan van de kofferbak,zelf sluittende deuren na 15 sec,binnen verlichting blijf niet lang branden als ik het zelf heb aan gemaakt,lichten die knipperen en kerst boom verlichten begint te branden op het daschbord.ik ben meerdemale naar de garage geweest en werdt ook goed geholpen buiten de rekenigen die je zelf moet betalen zoals,raam bediening,stuurhoeksensor,comfort regelaar,bezine voor de leen wagen en de vijetijd voor het brengen van de fabia.en zo was ik afgelopen week weer bij de garage voor de ramen die niet open en dicht gingen en het moter lampje brande,om vijf uur was het dan zover ik mocht mijn fabia ophalen en het goede en slechte nieuws aan horen,het goede nieuws was dat de ramen het weer deden (ik blij)maar het slechte nieuws dat meschien de stuurpomp kapot was ivm het weg trekken van stroom zo gauw als je het stuur draaide ik was natuulijk niet blij ik ging immers naar de garage voor de auto te laten maken.er hing ook nog een prijs kaarte aan als ik het euvel zou laten maken -/+ 1000 euro. ik zit nu even met de kat in de zak en laat het nu hier bij ............maar de auto rijdt lekker zolang jij niet op de brug staat ...

met vriendelijke groet mario franssen

hallo allemaal,ik heb een probleem/vraag de laaste paar maanden krijg ik weer vreemde kuren met de fabia zoals niet open en dicht gaan van de ramen aan de linkerkant,het niet open gaan van de kofferbak,zelf sluittende deuren na 15 sec,binnen verlichting blijf niet lang branden als ik het zelf heb aan gemaakt,lichten die knipperen en kerst boom verlichten begint te branden op het daschbord.ik ben meerdemale naar de garage geweest en werdt ook goed geholpen buiten de rekenigen die je zelf moet betalen zoals,raam bediening,stuurhoeksensor,comfort regelaar,bezine voor de leen wagen en de vijetijd voor het brengen van de fabia.en zo was ik afgelopen week weer bij de garage voor de ramen die niet open en dicht gingen en het moter lampje brande,om vijf uur was het dan zover ik mocht mijn fabia ophalen en het goede en slechte nieuws aan horen,het goede nieuws was dat de ramen het weer deden (ik blij)maar het slechte nieuws dat meschien de stuurpomp kapot was ivm het weg trekken van stroom zo gauw als je het stuur draaide ik was natuulijk niet blij ik ging immers naar de garage voor de auto te laten maken.er hing ook nog een prijs kaarte aan als ik het euvel zou laten maken -/+ 1000 euro. ik zit nu even met de kat in de zak en laat het nu hier bij ............maar de auto rijdt lekker zolang jij niet op de brug staat ...

met vriendelijke groet mario franssen

Voordat ik iets zinnigs kan zeggen een aantal vragen,

- De koffebak verlichting werkt deze met het openen van de kofferbak?
-Welke verlichting "knippert" en onder welke omstandigheden?
-Welke verlichting brandt er op het dashboard?
-Wat is er vervangen aan de raambediening?
-Welk merk stuurbekrachtiger is er gemonteerd? (onderdeelnummer van stuurhoeksensor zegt ook genoeg, en staat op je rekening)
-Welke storing stond er in het geheugen van het motormanagment?
-Wat is de motivatie van de dealer geweest om de comfortmodule te vervangen.

Ik hoor het van je

snake

Nieuw lid
Voordat ik iets zinnigs kan zeggen een aantal vragen,

- De koffebak verlichting werkt deze met het openen van de kofferbak?
-Welke verlichting "knippert" en onder welke omstandigheden?
-Welke verlichting brandt er op het dashboard?
-Wat is er vervangen aan de raambediening?
-Welk merk stuurbekrachtiger is er gemonteerd? (onderdeelnummer van stuurhoeksensor zegt ook genoeg, en staat op je rekening)
-Welke storing stond er in het geheugen van het motormanagment?
-Wat is de motivatie van de dealer geweest om de comfortmodule te vervangen.

Ik hoor het van je

hallo,

-ja kofferbak verlichting ja wekt met open gaan
-normaal/dim licht zowel onder hetrijden als stil staan
-moter lampje en soms stuurbekrachting
-twee keer bediening knopjes en de moter van raam
-nummer van draaihoek sensor heb ik nou niet bij de hand morgen wel
-storings code motermanagment weet ik niet,gaf geen juiste storing aan
-comfortmodule was kapot het apperaat regelt zover ik weet de deuren,ramen en achter klep het apperaat was door gemeten en was kapot ..

er staat als het goed is nog meer op de forum over deze auto ivm waterschade
ik hoop dat je geholpen bent met vriendelijlke groet mario franssen

hallo,

-ja kofferbak verlichting ja wekt met open gaan
-normaal/dim licht zowel onder hetrijden als stil staan
-moter lampje en soms stuurbekrachting
-twee keer bediening knopjes en de moter van raam
-nummer van draaihoek sensor heb ik nou niet bij de hand morgen wel
-storings code motermanagment weet ik niet,gaf geen juiste storing aan
-comfortmodule was kapot het apperaat regelt zover ik weet de deuren,ramen en achter klep het apperaat was door gemeten en was kapot ..

er staat als het goed is nog meer op de forum over deze auto ivm waterschade
ik hoop dat je geholpen bent met vriendelijlke groet mario franssen

Waterschade?? wat voor schade is dat geweest?? iets inde zin van duikboot??

Central vergrendeling: Zoals je het omschrijft lijkt het erop alsof het linkerportierslot de stand "open" niet herkent, wat duid op een defect of slecht functionerende microschakelaar in het portierslot, en dat resulteerd in een niet werkend binnenlicht na het openen van het portier, een niet werkende instapverlichting in de L portierbekleding, en het automatisch sluiten van de portieren na 15 sec na het bedienden van de A.B.
Oplossing: vervangen van het portierslot.

Niet openen van de kofferbak: defecte microschakelaar in het a.klepslot, of een defecte microschakelaar in de a.klep ontgrendelingsgreep, als de a.klep ontgrendeling ook niet werkt via de A.B. (middelste knop indien aanwezig) is het waarschijnlijk het a.klep slot zelf.
Oplossing: meten !!! en let op de achterklep ontgrendeling werkt via de centraal electrische kast en niet via de comfortmodule.

Motorlampje en stuurbekr. lampje: het kan een kwestie van voedingsspanning zijn, maar ook , en dat zou ik eerst contoleren of de kabelboom modificatie is uitgevoerd, als deze niet is uitgevoerd kan het voorkomen dat er door vochtinsluiting in de kabelboom, er corrosie en eventueel kortsluiting ontstaat.
Oplossing: de kabelboom naar de motorruimte is te hoogte van het schutboord naar de linker langsdrager deels ontdaan van zijn kunststof mantel en omhoog opgehangen aan een kabelbandje aan de linker veerpoot, als de kabelboom er zo uitziet is de modificatie uitgevoerd, zo niet heb je kans dat de in de kabelboom aanwezige kabels de isolatie hiervan is opgelost met alle gevolgen van dien, de enige oplossing is het kabeltje voor kabeltje vervangen.

De voedingsspannings stekker op de stuurpomp wil wel eens last hebben van contactcorrosie, is eenvoudig te controleren en evt te vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan