Van 1DIN met vakje terug naar 2DIN headunit

Ik heb een O2RS uit 2006 met Soundsystem. De Stream radio heb ik er destijds uit laten bouwen en laten vervangen voor een Alpine IDE-X001 1DIN unit. Door mij is via de dealer een ombouwsetje voor 1DIN met opbergvakje besteld. (zie bijlage)

Middels een CAN-adapter heb ik de Alpine op het systeem aangesloten weten te krijgen en alles heeft de afgelopen 5 jaar tot grote tevredenheid gedraaid.

Nu is het tijd voor een upgrade en daarom wil ik een Pioneer AVH-X2800BT (2DIN) laten inbouwen. Echter kom ik er niet helemaal uit wat ik nu (behalve de unit zelf) nodig ga hebben om 'm in te laten bouwen. Met name het kleine frame-pje rondom de unit zelf. Ik vind het belangrijk dat alles er straks gewoon mooi strak in zit, dus hoef niet perse voor een duppie op de eerste rij te zitten.

Iemand dit al eens gedaan of weet iemand welk onderdeel ik er precies voor nodig heb ? Ik heb op het net iets gevonden wat wellicht bij mijn grijze ombouwpaneel zal passen, maar weet niet welk partnummer het exact is en waar ik dat kan bestellen.

By the way, ben geen techneut, dus ik laat het allemaal lekker doen :D en heb dus ook weinig clue hoe e.e.a. er achter het huidige paneel uitziet.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen !

Bijlagen

• inbouw panel 1a kopie.JPG
    inbouw panel 1a kopie.JPG
    121,3 KB · Weergaven: 58
  • DIT FRAME NODIG.jpg
    DIT FRAME NODIG.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 55

Zwapp

Forumguru
Zo te zien kun je de bestaande sierlijst gebruiken waarin een ombouwframe komt naar 2din.

In de bijlage zie je zo'n frame en ik heb er nog eentje liggen eventueel, 15euro excl verzending.
Deze word aan de zijkanten van de pioneer geschroeft en het geheel is te monteren in de originele schroefgaten van het dashboard!

Bij interesse kun je een conversatie starten!

Bijlagen

• 20160615_102432_resized.jpg
    20160615_102432_resized.jpg
    611,3 KB · Weergaven: 25
  • 20160615_102425_resized.jpg
    20160615_102425_resized.jpg
    620,4 KB · Weergaven: 26

Jee13

Forumguru
jep, frampje zoals hierboven genoemd heb je nodig, past prima en ziet er strak uit, je alulook paneel kan je weer hergebruiken

20150403_184546.jpg

Top mannen ! Prettig ook dat ik het grijze frame weer kan gebruiken, daar heb ik destijds (oud topic van mijzelf) flink voor moeten dokken namelijk :sterretjes:

Ik heb de conversatie gestart en als ik alle benodigdheden compleet heb, mag de nieuwe set erin !

En Jee13, heb jij er ook een CAN-module tussen zitten of was jij niet belast met het Soundsystem. Reden van mijn vraag: ging het aansluiten op de rest van het systeem verder probleemloos ? Ik neem aan dat dezelfde can-module die ik nu gebruik tussen m'n Alpine en de auto zou moeten werken, maar heb geen idee.

Bovenaan Onderaan