van de week afgeleverd onze nieuwe fabia

eindelijk was het dan zover bij dealer hamers in voorschoten konden we onze nieuwe wagen ophalen na 8 jaar octavia wilde we "iets anders" (luxe probleem...) superb spreekt ons niet zo aan (teveel VW te weinig eigen gezicht) en ze kwamen we bij de fabia spirit plus terecht, de kleur storm blue metallic staat hem echt super en de 15 inch wielen smoelen net wat beter, binnenruimte is ons 100% meegevallen en de 1.4 16v 75 p.k. is een pittige krachtbron. nadeel in de octavia (1) vond ik persoonlijk het feit dat je al snel (ik ben 1.93) met je knie tegen het dashboard c.q. contactsleutel aanzat, tot mijn verbazing heb ik dit probleem niet bij de fabia. de afwerking is "des skoda's" dus goed voor "100 jaar probleemloos" rijplezier (althans zo voelt het)deze uitvoering heeft voor euro 2500,- aan gratis extra's en wij vinden hem helemaal af !

RSlogo

Actief lid
Top,
aangenaam.gif
473.gif
cheer.gif
471.gif
gefeliciteerd met jullie Fabia en veel veilig rij plezier. Waar blijven de foto's !!! Even nog een vraagje, wanneer is hij besteld en/of wat was de eerste leverdatum (week). Ik ben nl. al min. 10 weken extra aan het wachten op mijn Fabia
ahum.gif

Reizende

Actief lid
Gefeliciteerd met de keuze! Wat ik echter niet helemaal kan begrijpen is dat je van een Octavia gaat denken aan een Superb en dan uiteindelijk een Fabia koopt...
Maar dat zijn verder natuurlijk niet mijn zaken. Veel plezier ervan!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: RSlogo</font><hr />

Top,
aangenaam.gif
473.gif
cheer.gif
471.gif
gefeliciteerd met jullie Fabia en veel veilig rij plezier. Waar blijven de foto's !!! Even nog een vraagje, wanneer is hij besteld en/of wat was de eerste leverdatum (week). Ik ben nl. al min. 10 weken extra aan het wachten op mijn Fabia
ahum.gif

[/ QUOTE ]

foto's zal ik z.s.m. plaatsen. v.w.b. de levertijd, dat ging was anders dan normaal, ik ben zelfstandig ondernemer en de octavia was in de lease tot oktober. we zagen toen het aktie model van de fabia (al 4/5 maanden geleden) en wilde die graag hebben. de dealer was zo aardig om hem te bestellen en hem daarna te stallen totdat het nieuwe leasecontract zou ingaan dus ik heb geen idee wat de levertijd is geweest.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Reizende</font><hr />

Gefeliciteerd met de keuze! Wat ik echter niet helemaal kan begrijpen is dat je van een Octavia gaat denken aan een Superb en dan uiteindelijk een Fabia koopt...
Maar dat zijn verder natuurlijk niet mijn zaken. Veel plezier ervan!

[/ QUOTE ]

kan begrijpen dat het wat vreemd overkomt. we reden 8 jaar octavia niets mis mee maar we wilden wat anders, zelfs ook nog bij andere merken gekeken maar als snel terug bij skoda in verband met gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
in eerste instantie wel gedacht aan superb maar, naar onze mening, te weinig eigen gezicht en eerlijk gezegd hebben we zoveel ruimte niet meer nodig. was vroeger nooit zo'n fan van fabia maar naar laatste restyle toch enthousiast geworden en toen we een weekje een fabia te leen hadden i.v.m. schade aan de octavia was het besluit snel genomen.
wat ook meespeelde was dat we een vakantiehuis in tsjechie hebben gekocht en daar met het vliegtuig naar toe gaan dus geen lange ritten met volgepakte auto op de auto-bahn, dus konden we volstaan met een kleiner model en lichtere motor en toch bij skoda blijven. goed lang verhaal maar zo is het gegaan.

RSlogo

Actief lid
Ik heb vandaag nog met de dealer gebeld. Ik kreeg te horen dat de Fabia reeds in week 35 geproduceerd is. Gelukkig, één week minder lang wachten. Leverweek wordt dan waarschijnlijk week 38 !!!
1761.gif

Bovenaan Onderaan