Van Forum verwisseld!

Hallo allemaal,
Weer een nieuwe Škodarijder erbij. Met enige weemoed afscheid genomen van mijn VW T4 tdi, en met veel plezier overgestapt in een Fabia Combi 1.9tdi.(2005)
Ik heb er inmiddels 1600 km mee gereden, en hij bevalt me prima. Ik had een slome auto verwacht (de VW had een 5cyl. 2,5 liter motor) maar dat valt 200% mee! Comfort ook, bagageruimte ietsje kleiner dan in de Transporter, maar beenruimte achterin zelfs groter dan in de T4!!
Ik vond de T4 al zuinig met 1 op 13,5, maar met de Fabia kan je zomaar 1 op 19 à 20 rijden, en dat zonder het verkeer op te houden :923: Ik gebruik de Fabia hoofdzakelijk voor mijn werk, mijn vrouw rijdt Suzuki Swift op LPG. (1 op 11, beter lukt niet!!, maar dat ligt niet aan haar...). Ik moet dus nu van forum wisselen. Zat eerst bij het T4-T5 forum van "Weetjewel". Ik heb ook al mijn eerste probleem(pje) met de Fabia gehad, maar daarover meer in een andere thread. Ik heb verder al met veel plezier op dit mooie forum rondgekeken, en zal er zo nu en dan graag mijn bijdrage aan leveren.:)

Fabia

† In Memoriam
Welkom :aangenaam:eek:p dit gezellige forum. Is de Swift van de huidige generatie?

Nee. helaas is de Swift van de vorige generatie. Zou wel leuk zijn, een nieuwe Fabia en een nieuwe Swift. Imho lijken ze wel wat op elkaar.

Fabia

† In Memoriam
Dat klopt, dat was het eerste wat ons opviel toen we de eerste spionage foto's zagen. Zeker met de donkere A-stijl lijken ze heel veel op elkaar.

cvegreen

Forumguru
Welkom op dit leuke forum waar je heel veel kan bij leren . Ikzelf heb hier al heel veel nuttige tip's meegekregen.

Dank jullie wel, iedereen weet hier toch wat het Tsjechische woord Škoda betekent? :2133: Daarom is elke Škodarijder iemand die het noodlot uitdaagt! Dat mag ik wel!

Ik kon het eerst ook niet geloven tot dat iemand mij een woordenboek tsj-ned gaf. Het betekent: "Jammer"; "pech" (Bron: Leda slovnik). Dat is even slikken dus. Maar laten we gewoon doorrijden, niks aan de hand:laugh: Veel Tsjechen noemen hun Škoda ook liever Škodovka om toch nog een beetje verschil aan te geven.

EdK

Forumguru
Ik kon het eerst ook niet geloven tot dat iemand mij een woordenboek tsj-ned gaf. Het betekent: "Jammer"; "pech" (Bron: Leda slovnik). Dat is even slikken dus. Maar laten we gewoon doorrijden, niks aan de hand:laugh: Veel Tsjechen noemen hun Škoda ook liever Škodovka om toch nog een beetje verschil aan te geven.

JA maar dat jammer / pech kun je ook anders lezen
Tja jammer pech hij rijdt nog steeds !! Probeer alles om hem te laten stoppen maar tja jammer pech hij blijft helaas maar door rijden !!

jammer / pech simply clever

Fabia

† In Memoriam
Dat werd er door een vriend van me ook gelijk ingewreven toen ik vertelde dat ik een Skoda had gekocht.

cvegreen

Forumguru

Hoe komen die oostblokkers er toch op om hun merk als naam jammer of pech te noemen. Is zeker geen teken van positieve ingesteldheid als je het mij vraagt.

nemo

Senior Member
Ja. Ik vind het jammer. Ik zal dit niet vol trots meedelen als ik vertel dat ik eigenaar van een skoda ben..

Fabia

† In Memoriam
Vond op Wikipedia nog deze uitleg:

Škoda, in the Czech language meaning "damage", is also a Czech surname, which became a brand name. It can refer to:

Škoda Auto, the leading automobile manufacturer in the Czech Republic (also the main article about Škoda vehicles)
Škoda Works, the biggest industrial enterprise in Austria-Hungary, then Czechoslovakia and now Czech Republic
Skoda Xanthi, a leading football club in Xanthi, Greece sponsored by Škoda Auto

Bovenaan Onderaan