Van Golf4 naar Fabia

ebosch

Lid
Hallo,

Bij deze stel ik me even voor.
Erwin, 29jaar en kom uit zeeland, schouwen-duiveland.

Nu sinds een half jaar in bezit van een Fabia, het 1ste half jaar jammer genoeg 5x in de garage gestaan.
Maar goed,hopen dat ik er nu voor een poosje kan weg blijven.
Schroefset ligt al klaar, want heb graag een auto die laag is.

Toevallig iemand een bestandje van het uitbouwen van de veerpoot van een Fabia1

Gr

Antera

Donateur
welkom. deze zit als volgt vast:

Zelfde als golf 4 aan de onderzijde en met 3 boutjes aan de bovenzijde

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en hopelijk kan je nu genieten van je F1 na al die garage bezoeken. Wat waren de problemen?

ebosch

Lid
@ Antara,

Thnx, dat is handig voor van het weekend.

@ Fabia,

Koelvloeistof tempratuursensor, Bobine, Krakende rubbers nu nog een beetje last van. Lekkende deuren. 2x storing.
Dus niet zo,n lekkere skoda start voor mij.

Cordoba

Forumguru
Een F-1, waar de deuren niet van lekken en die is nooit gekit, haalt de voorpagina van de krant. Met andere woorden, dat is eigenlijk gewoon standaard (voor de achterportieren dan).
Verder veel plezier hier en met de Faab.

ebosch

Lid
Weet iemand de maat torx van bout nr 3 in de tekening. Ik heb hier niet de goede maat.:(

Alvast bedankt

ebosch

Lid
Bedankt Ronnie voor het opmeten. Morgen eens kijken waar ze die verkopen, zal de automatrialen zaak worden denk. Of zouden die ook in het rek bij de Gamma,Praxis,Formido hangen.

Gr

Ronnie

Forumguru
Het zijn nogal vrij forse bouten, zou een dop kopen bij de automaterialenzaak. Zal zo'n € 10- € 15,- kosten. Bij de bouwmarkt is het vaak van dat "pisbakkenstaal", als je begrijpt wat ik bedoel........

Antera

Donateur
is inderdaad 60, maar bout verwijderen en een trefbout plaatsen van en golf volkgens mij is die namelijk precies hetzelfde

ebosch

Lid
Nou heb de bout los. Koppelstangetje en de 3 boutjes waar de veerpoot mee vast zit. Nu zou toch gewoon de schokdemper uit het fuseehuis kunnen halen. Bij mij lukt het niet, hij zit echt super vast. Iemand nog tips hoe ik de demper er uit kan krijgen.

Ronnie

Forumguru
Een staalbeitel of een dikke schroevendraaier in de spleet slaan om de zaak iets open te buigen......

ebosch

Lid
Hmm met de schroevendraaier is het me niet gelukt. Had wel ergens gelezen dat ze een imbusbitje opmaat slijpen en die gebruiken om het fuseehuis te spreiden. Verder zou er toch niets los gemaakt hoeven te worden.

GR

Antera

Donateur
precies zoals ronnie zei. Je moet gewoon een steenbeitel of een ander wiggetje er tussen slaan en dan komt hij wat open te staan en kan je hem verwijderen. Soms zit er aan de onderzijde een klein hoekje aan de haakse beugel die op de dempers zit die hem op zijn plek houd

Bovenaan Onderaan