Van Peugot naar Skoda

edition100

Nieuw lid
Rijd sinds 3 maart in mijn skoda octavia 1.9tdi edition100. Mijn vorige auto was een peugot 307SW 2.0HDI. Heb wat moeten wennen aan de stoelen maar nu zou ik hem niet meer willen ruilen. Ben zeer tevreden over de skoda. Is natuurlijk in deze uitvoering een prachtige wagen.

Ruud de Haan

Dutch4x4

Senior Member
Hé, een Edition 100, cool!

Wat zit daar eigenlijk níet op? /forum/images/graemlins/grin.gif

Lijkt me een mooie stap vooruit in vergelijking met die Franse meuk... /forum/images/graemlins/wink.gif

Timothee

Actief lid
Hoi Ruud,

Mooie aanwinst! /forum/images/graemlins/smile.gif

In hoeverre heb je moeten wennen aan de stoelen? Toch niet qua hardheid? Ik vind de stoelen van de 307 nl. best Duits aanvoelen (althans, die in de 307SW van mijn ouders).
Heeft je huidige 1.9TDI niet een stukkie minder vermogen dan de 2.0HDI?

Remco28

Actief lid
Ik was verleden ook van Peugeot(206)naar Skoda gegaan.
Echt veel beter dan die aanelkaar gelijmde voertuig.

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Hoi Ruud,

Mooie aanwinst! /forum/images/graemlins/smile.gif

In hoeverre heb je moeten wennen aan de stoelen? Toch niet qua hardheid? Ik vind de stoelen van de 307 nl. best Duits aanvoelen (althans, die in de 307SW van mijn ouders).
Heeft je huidige 1.9TDI niet een stukkie minder vermogen dan de 2.0HDI?

[/ QUOTE ]
'Mijn' 307SW 2.0HDI had 90pk dus nu heb ik met 105pk meer.
De stoelen van de 307(SW) vindt ik dermate zacht dat ik destijds een Recaro heb laten bestellen door mijn werkgeven omdat ik geen rug meer over hield. Zelfs de (nog veel zachtere) stoelen van de 205 van mijn vrouw passen mij beter!

Mijn ervaring met 'Duitse' stoelen is perfect. Stap ik nu in een 307 dan heb ik binnen een kwartier last van mijn onderrug. In een willekeurig VAG product heb ik hier nog nooit last van gehad (ongeacht of er een lendensteun aanwezig was).

Ik kan dus alleen maar beamen dat het inderdaad een verademing is om over te stappen van een 307 in een Octavia /forum/images/graemlins/489.gif

Ik vind die stoelen nogal matig. Heb je al eens achter in gezeten en dan wat verkeerdrempels genomen? Je ruggegraat zakt subiet in elkaar. De vulling is drie keer niks. Een dun laagje stof. Van de week in een AX van bijna 20 jaar oud gereden. Dat was een verademing! De voorstoelen zijn nu na ruim 40k enigszins soepel geworden, maar voor het zitmeubilair zou ik NOOIT een Skoda genoemen hebben.

Fabia

† In Memoriam
Ik vind juist het zitmeubilair van VAG erg goed, was een van de redenen om voor een Skoda te gaan. En de sportstoelen in de Equipe+ zitten helemaal fantastisch. Heb jaren geleden een Gold GT TDI gehad, dus ook met sportstoelen en die zaten ook erg prettig. Reden voor mij om de Equipe+ te kopen. En geen dag spijt hoor /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Hier ook van een 307Sw HDi naar een skoda gegaan, inmiddels bijna een half jaar geleden alweer... Peugeot reed niet slecht, echter stond nogal eens in de garage. Helaas heeft de skoda er ook al aan moeten geloven in de vorm van een vliegwiel. Qua stoelen vond ik de 307 niet slecht zitten, toegegeven, de octavia biedt meer steun. Qua trekkracht houdt het met de HDi's niet over, had zelf een 110pk motor, maar die moest er behoorlijk voor werken. Zeker tijdens het roetfilter regeneratie proces...

sunnyboy

Senior Member
Rij je toch in een exclusieve auto.
Als ik dat lees in de uitleg over de 100 - edition zijn er maar 60 stuks in Nederland!
Qua stoelen kan ik weinig anders zeggen dan dat ze gewoon goed zitten. In m'n vorige auto had ik sportstoelen met uitschuifbare beenverlengers zogegezegd. Hierdoor werden de benen langer ondersteund.

Bovenaan Onderaan