Digraffi
Lid
Na jaren Ford S-Max (& Mondeo) gereden te hebben, is 2 maart 2020 het zo ver, dan krijg ik (privé gekocht) een nieuwe Kodiaq 1.5tsi - DSG-7 - Limited Business Edition 7P - Zwart + Functie/Style/Comfort pakket.
Waarom geen S-Max, nou simpel die wordt door Ford NL niet meer op de NL-se markt verkocht, net zoals de Galaxy en die andere grote MPV's (Alahambra/Sharan). En om nou een S-Max uit Duitsland te importeren was voor mij een stap te ver. De nieuwe auto moest minimaal aan de volgende eisen voldoen: benzine, automaat, 7P en minimaal schuif/kantel/ dodehoek / keyless van uitgaande dat alle andere toeters en bellen er dan op zouden zitten.
Dus ik had 3 auto's op het oog, Peugeot 5008 (alleen de 180PK versie en gebruikt), de Tarraco en de Kodiaq.
Peugeot reed goed, genoeg power, alleen had ik in een grijs verleden ook al eens een Peugeot gehad, maar ja elektriek en Fransen, dat was destijds geen goede match. En ook de restwaarde van de Peugeot zal lager zijn dan die van de Kodiaq en de Tarraco moet zich nog bewijzen.
De eerste 2 proefritten met de Kodiaq waren, ook de eerste keer automaat, een verademing. Lekker hoog op de bok t.o.v. de zitpositie van de S-Max. S-Max reed al soepel, maar de Kodiaq doet daar nog een schepje bovenop. En die DSG-7, wauw, zo traploos (ja ik hoor jullie zeggen duh het is een automaat).
Dus als ik mijn eerste kilometers heb gemaakt, zal ik mijn ervaringen delen.
Ook ben ik benieuwd in de do's en don'ts aangaande tuning, Chiptuning, ODB-tuning, fabrieksgarantie etc.
Waarom geen S-Max, nou simpel die wordt door Ford NL niet meer op de NL-se markt verkocht, net zoals de Galaxy en die andere grote MPV's (Alahambra/Sharan). En om nou een S-Max uit Duitsland te importeren was voor mij een stap te ver. De nieuwe auto moest minimaal aan de volgende eisen voldoen: benzine, automaat, 7P en minimaal schuif/kantel/ dodehoek / keyless van uitgaande dat alle andere toeters en bellen er dan op zouden zitten.
Dus ik had 3 auto's op het oog, Peugeot 5008 (alleen de 180PK versie en gebruikt), de Tarraco en de Kodiaq.
Peugeot reed goed, genoeg power, alleen had ik in een grijs verleden ook al eens een Peugeot gehad, maar ja elektriek en Fransen, dat was destijds geen goede match. En ook de restwaarde van de Peugeot zal lager zijn dan die van de Kodiaq en de Tarraco moet zich nog bewijzen.
De eerste 2 proefritten met de Kodiaq waren, ook de eerste keer automaat, een verademing. Lekker hoog op de bok t.o.v. de zitpositie van de S-Max. S-Max reed al soepel, maar de Kodiaq doet daar nog een schepje bovenop. En die DSG-7, wauw, zo traploos (ja ik hoor jullie zeggen duh het is een automaat).
Dus als ik mijn eerste kilometers heb gemaakt, zal ik mijn ervaringen delen.
Ook ben ik benieuwd in de do's en don'ts aangaande tuning, Chiptuning, ODB-tuning, fabrieksgarantie etc.